Jul 29, 2010

Ραμόνα

Γενικά:
Μουσική : Κώστας Χατζής
Στίχοι : Γιώργος Βραδυνός
Ερμηνεία : Κώστας Χατζής
Άλμπουμ : ΘΥΜΗΘΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΟΥ
Εγγραφή : 37
Κυκλοφορία : 1979
Στίχοι:

Γεμάτα βάσανα και κόπους
της γειτονιάς μου ήταν τα σπίτια.
Ψωμί ξερό για τους ανθρώπους
και πεινασμένα τα σπουργίτια.

Μας πάγωνε το ξεροβόρι,
ο ήλιος δεν μας είχε δει,
γυρνούσα δίχως πανωφόρι
κι ήμουν της φτώχειας το παιδί.

Κι αν με ταΐζαν μ' άδειο πιάτο
δεν έκλαψα καμιά φορά.
Δεν το 'βαλα ποτέ μου κάτω
γιατί 'χα μια κρυφή χαρά:

Είχα ένα γραμμόφωνο παλιό,
(κόλλαγε στο δίσκο του η βελόνα)
κι όταν με κουράζαν στο σχολειό
πήγαινα ν' ακούσω τη Ραμόνα.

Ραμόνα, στης νιότης το γλυκό πρωί
Ραμόνα, είναι γραμμόφωνο η ζωή.
Στον κάθε του δίσκο, που για μια αγάπη του μιλά,
στην ίδια τη λέξη πάντα η βελόνα του κολά.
Ραμόνα, σ' αυτό το δίσκο τον τρελό
η ίδια είν' η λέξη:
γελώ, γελώ, γελώ, γελώ, γελώ, γελώ...

Πιάσαν το γείτονα για κλέφτη,
η κόρη του έχει ξεστρατίσει.
Κουβέντα εμένα δεν μου πέφτει,
μα έχουν κι οι δυο παρανομήσει.

Άλλοι φτωχοί 'ναι γεννημένοι
κι άλλοι στο χρήμα έχουν πνιγεί
μα, αν κλέβαν όλοι οι αδικημένοι
θα 'ταν μια φυλακή όλη η γη.

Εγώ έχω φάρμακο στη λύπη,
τη φτώχεια μου περνώ καλά.
Τίποτα εμένα δε μου λείπει
βλέπω τα λίγα για πολλά.

Κι έχω ένα γραμμόφωνο παλιό,
που κολλάει στο δίσκο του η βελόνα.
Με κουράζει ο κόσμος σαν σχολειό
και ξεκούρασή μου είν' η Ραμόνα.

Ραμόνα, η νιότη όταν φυλλορροεί
Ραμόνα είναι γραμμόφωνο η ζωή.
Στον ίδιο το δίσκο, που δεν ακούγεται καλά
σε μι' άλλη του λέξη, τώρα η βελόνα του κολλά.
Ραμόνα, σ' αυτό το δίσκο το βραχνό
η άλλη λέξη είναι:
γερνώ, γερνώ, γερνώ, γερνώ, γερνώ, γερνώ...

Πληροφορίες:
Ραμόνα: Μία από τις πρώτες και πιο γνωστές ερμηνείες της Dolores Del Rio, που ακούστηκε στο ομώνυμο φιλμ του 1928. Την ίδια χρονιά διασκευάστηκε στα ελληνικά και κυκλοφόρησε με ερμηνευτή τον Μιχάλη Θωμάκο. Η μελωδία του Χατζή βασίζεται σ' αυτό το τραγούδι, ιδίως στο ρεφραίν.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: