Sep 24, 2010

Ο Σουρής και η εποχή μας

Γενικά:
Μουσική : Κώστας Χατζής
Στίχοι : Ξενοφών Φιλέρης
Ερμηνεία : Κώστας Χατζής
Άλμπουμ : ΤΟ ΤΑΜ-ΤΑΜ
Εγγραφή : 16
Κυκλοφορία : 1980
Στίχοι:

Μέσα στον ύπνο μου ήρθες, Σουρή μου,
κουβεντολόι να 'χεις μαζί μου.
Τι θέλεις λέει; Πληροφορίες;
Μπράβο ρε Γιώργο, ώρα που βρήκες για φλυαρίες!

Έλα, τι θέλεις να μάθεις; Πες μου.
Αν στον αιώνα η βλακεία υπάρχει ακόμα;
Μη χειρότερα! Κι ο Σούτσος προχτές αυτό με ρώταγε.
Τι πάθατε σεις οι πεθαμένοι;
Λοιπόν, άκου να ξέρεις:
Όπως και τότε και τώρα
η ίδια ρουτίνα σε όλη τη χώρα.
Η ίδια, Γιώργο μου, η ίδια, η ίδια...

Ποιο; Ε, πως... Έχει, έχει... Δημοκρατία έχει. Έχει...
Και δικτατορίες. Ε, καλά!
Και δημοκοπίες, και φασαρίες, ε, Γιώργο μου τώρα...

Α! ναι, ναι... Και ιδεολόγοι, πατριδολόγοι, εθνικολόγοι...
Ε, φεύγει ο ένας έρχεται ο άλλος.
Ο άλλος; Κι ο άλλος, Γιώργο μου,
σαν παπαγάλος, σαν παπαγάλος.

Γι' αυτό σου λέω, Γιώργο μου,
όπως και τότε και τώρα
η ίδια ρουτίνα σε όλω τη χώρα.
Τα ίδια, Γιώργη μου, τα ίδια. Ναι.

Τα; Τα κάρα;
Βέβαια! Φύγαν τα κάρα με τα μουλάρια.
Ήρθαν καινούργια με δυο ποδάρια.

Γι' αυτό σου λέω, Γιώργο μου,
τίποτα δεν έχει αλλάξει.
Από υγεία είμαστ' εντάξει.
Καλά είμαστε από υγεία.
Ε, γι' αυτό σου λέω
όπως και τότε και τώρα, Γιώργο μου,
η ίδια ρουτίνα σε όλω τη χώρα.
Η ίδια, η ίδια...

Ε, καλά, έχει, βέβαια! Αμέ.
Νοσοκομεία και γηροκομεία...
Βέβαια, και τρελοκομεία. Έχει.

Τα; χμ, πού το θυμήθηκες Γιώργο μου,
αλλά έχει όμως, σαλεπιτζήδες και κουλουρτζήδες
μμμ κι απατεώνες. Και πριμαντόνες!
Βέβαια. Και πριμαντόνες έχει.
Ε, ναι. Κι απατεώνες, και ρακοσυλλέκτες, και αεριτζήδες

Ε, Γιώργο μου, ο ένας πάει, ο άλλος γυρνάει.
άλλος τα πίνει, άλλος μεθάει.

Σήμερα κι αύριο, βρέχει, ξεβρέχει
αυτή η χώρα απ' όλα έχει.
Δόξα Σοι Κύριε, δόξα Σοι Θεέ μου
πίνω αμέριμνος και τον καφέ μου.

Γι' αυτό σου λέω τότε και τώρα
Ίδια ρουτίνα σ' όλη τη χώρα.
Η ίδια, Γιώργη μου, ίδια, ίδια.

Ε, καλά. Α, βέβαια... Τώρα!
Τα καφενεία κι οι μπυραρίες
αυτά αλλάξαν Γιωργή μου με πιτσαρίες.
Να δεις καρέκλα, να δεις σκαμνάκι, Γιώργο μου,
απ' την Αθήνα μέχρι τη Θράκη.
Να δεις αρίδες αμολημένες και...

Το; Δε σ' ακούω βρε Γιώργο μου, πιο δυνατά.
Α! Ε, ε! Οι εφημερίδες καπηλωμένες.
Γι' αυτό σου λέω, Γιώργο μου,
τίποτα δεν έχει αλλάξει.
Από υγεία είμαστ' εντάξει, σου είπα και προηγουμένως.

Μμμ. Το; Α! Βρε Γιώργο τι μου θύμισες...
Θα σου πω τώρα. Λοιπόν άκουσε, άκου Γιώργο:

Θυμάσε που 'χες πέσει
σε μια λακκούβα μέχρι τη μέση;
Ε, Γιώργο μου, σε τιμήσαν!
Οι δήμαρχοί μας δεν την κλείσαν!
Μα βρε Γιώργο μου, άκουσε Γιώργο.
Την άλλη φορά να!
Πέρναγε ο Μήτσος. Κι όπως του γνέψανε
έπεσε μέσα και τον κηδέψανε.

Γι' αυτό σου λέω βρε Γιώργο,
όπως και τότε και τώρα
η ίδια ρουτίνα σε όλω τη χώρα.
Η ίδια, George, η ίδια, η ίδια.

Το; Α, ναι. Θα σου πω, θα σου πω.
Θα σου πω και κανα-δυο λόγια, από ένα ποίημά σου
"Προτομή σου":
Πέτρα δυο πήχες,
και προς τιμή σου
γένια και τρίχες.
Κούτελο θείο,
πηγάδι στόμα...

Έλα μωρε Γιώργο, τι θες;
Πώς είναι δυνατόν ν' αλλάξει μέσα σ' έναν αιώνα;
Άσε μας σου λέω!
Άσ' τα Γιώργο μου, γιατί θ' αρχίσω να κλαίω.
Άντε Γιώργο μου. goodnight, goodnight Γιώργο.

Σήμερα κι αύριο, βρέχει, ξεβρέχει
αυτή η χώρα απ' όλα έχει.
Δόξα Σοι Κύριε, δόξα Σοι Θεέ μου
πίνω αμέριμνος και τον καφέ μου.

Τίποτα, Γιώργο, δεν έχει αλλάξει
από υγεία είμαστ' εντάξει.
Γι' αυτό σου λέω, τότε και τώρα
ίδια ρουτίνα σ' όλη τη χώρα.

Πληροφορίες:
Στο εξώφυλλο του δίσκου, και στις επανεκδόσεις που ακολούθησαν ως τίτλος αναφέρεται "Ο Σουρής και η εποχή του". Στην εισαγωγή που κάνει όμως ο Χατζής, πριν αρχίσει τα τραγούδια του τρίτου κύκλου το αναφέρει ως "Ο Σουρής και η εποχή μας", που μου φαίνεται πιο σωστό και το ακολούθησα.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: