Oct 3, 2010

Η γοργόνα

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Λοΐζος
Στίχοι : Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ερμηνεία : Γιάννης Καλατζής
Άλμπουμ : ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΕΣ
Εγγραφή : 04
Κυκλοφορία : 1970
Στίχοι:

Στην απά- στην απά- την απάνω γειτονίτσα
στην απάνω γειτονίτσα
μ' αγαπά- μ' αγαπά- μ' αγαπάνε δυο κορίτσια
Στην απάνω γειτονίτσα.

Μα εγώ- μα εγώ- μα εγώ πονάω γι' άλλη
μα εγώ πονάω γι' άλλη,
μια γοργόνα στ' ακρογιάλι.

Φυλαχτό- φυλαχτό- φυλαχτό με τ' άγιο ξύλο
φυλαχτό με τ' άγιο ξύλο
πού να βρω- πού να βρώ- πού να βρω για να της στείλω
φυλαχτό με τ' άγιο ξύλο.

Φυλαχτό- φυλαχτό- φυλαχτό να τη φυλάει
φυλαχτό να τη φυλάει
και ας μη με αγαπάει.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Γιώργος Ζωγράφος (1995 - 33 ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ ΣΕ ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ)
Γιάννης Καλατζής (2004 - ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ: 20 ΜΕΓΛΑΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ)
Αλκιβιάδης Κωνσταντόπουλος (2008 - ... ΤΗΝ ΚΑΤΑΔΙΚΗ ΜΟΥ)

Πληροφορίες:
Το τραγούδι ηχογραφήθηκε το 1969 και κυκλοφόρησε σε δίσκο 45 στροφών. Στις ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΕΣ όμως ηχογραφήθηκε εκ νέου, με διαφορετική ενορχήστρωση.
Ο Γιώργος Σκίντσας γράφει1 τι του είπε ο Λ. Παπαδόπουλος γι' αυτό το τραγούδι: «Ανάμεσα στα άλλα του είχα δώσει και τη "Γοργόνα" που την παίδευε πολύ καιρό. Του λέω λοιπόν μια μέρα: Ρε Μάνο, αυτό το τραγούδι πρέπει να το σκεφτείς σαν το παραδοσιακό "μάρε γιε, μάρε γιε, μάρε γιε μου κανακάρη...". Και ξαφνικά ήρθε μέσα στην ψυχή του, στο μυαλό του μια φλασιά και πάει στο πιάνο και εμπνεόμενος από το "μάρε γιε" έγραψε τη "Γοργόνα". Τελικά του έδωσα εγώ το κλειδί.»

Πηγές:
1  Γ. Σκίντσας - άρθρο "ΜΝΗΜΗ ΜΑΝΟΥ ΛΟΪΖΟΥ", εφημ. "ΒΗΜΑ (ΤΟ ΑΛΛΟ ΒΗΜΑ)", 10/6/2007
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: