Jan 7, 2011

Σε παλιό συμφοιτητή

Γενικά:
Μουσική : Λένα Πλάτωνος
Ποίηση : Κώστας Καρυωτάκης
Ερμηνεία : Σαββίνα Γιαννάτου
Άλμπουμ : ΚΑΡΥΩΤΑΚΗΣ 13 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Εγγραφή : 05
Κυκλοφορία : 1980
Στίχοι:

Φίλε, η καρδιά μου τώρα σαν να εγέρασε
Τελείωσεν η ζωή μου της Αθήνας,
που όμοια γλυκά και με το γλέντι επέρασε
και με την πίκρα κάποτε της πείνας.

Δε θα 'ρθω πια στον τόπο που η πατρίδα μου
τον έδωκε το γιόρτασμα της νιότης,
παρά περαστικός, με την ελπίδα μου,
με τ' όνειρο που εσβήστη, ταξιδιώτης.

Προσκυνητής θα πάω κατά το σπίτι σου
και θα μου πουν δεν ξέρουνε τι εγίνης.
Μ’ άλλον μαζί θα ιδώ την Αφροδίτη σου
κι άλλοι το σπίτι θα 'χουν της Ειρήνης.

Θα πάω προς την ταβέρνα, το σαμιώτικο
που επίναμε για να ξαναζητήσω.
Θα λείπεις, το κρασί τους θα 'ναι αλλιώτικο,
όμως εγώ θα πιω και θα μεθύσω.

Θ' ανέβω τραγουδώντας και τρεκλίζοντας
στο Ζάππειο που ετραβούσαμεν αντάμα.
Τριγύρω θα 'ναι ωραία πλατύς ο ορίζοντας,
και θα 'ναι το τραγούδι μου σαν κλάμα.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Ελευθερία Αρβανιτάκη (1996 - ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΜΗΝΕΣ)

Πληροφορίες:
Ποίημα από την συλλογή του Καρυωτάκη "Νηπενθή" (1921).

Βγαίνω απ' τα ρούχα μου όταν ακούω τραγουδιστές και αλλάζουν τους στίχους του ποιητή/στιχουργού! Και η Αρβανιτάκη όχι τους άλλαξε, τους κατακρεούργησε. Και μάλιστα εν απουσία του ποιητή για να πάρει την άδειά του. Και την είχα σε εκτίμηση!...
Ο στίχος, κυρά μου, είναι αυτός που είναι και αυτός που τον έγραψε έκανε κατάθεση ψυχής. Αν δεν σ' αρέσει έτσι όπως είναι, μην το λες το τραγούδι, το ρημάδι!
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: