Jan 19, 2011

Σπουργιτάκι μου

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Μάνος Χατζιδάκις
Ερμηνεία : Αλίκη Βουγιουκλάκη - Τρίο Καντσόνε
Άλμπουμ : ΤΟ ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ
Εγγραφή : 03
Κυκλοφορία : 1960
Στίχοι:

Βλέπω εναν σπουργίτη,
έρημο κι αλήτη
μόνο του, στη λύσσα του βοριά
είναι ξεπουπουλιασμένος
κι είναι ζαρωμένος
στης φτωχιάς αυλής τη μουριά.

Τσίου, τσίου, τσίου
ο σολίστ του κρύου
τρέμει και τινάζει τα φτερά.
Μέσ' απ' το παράθυρό μου
βλέπω το μικρό μου
τον σπουργίτη το φουκαρά.

Σπουργιτάκι καθώς σε κοιτάζω
να σπαρταράς στο κακό του χιονιά
βρίσκω πως κάτι λίγο σου μοιάζω:
Νιώθω την ίδια με σε παγωνιά.

Μικρό σπουργιτάκι μου έλα,
ν' ανοίξουμ' οι δυο τα φτερά.
Εγώ είμαι για σενα η κοπέλα
κι εσύ 'σαι για μένα η χαρά.

Σπουργιτάκι καθώς σε κοιτάζω
να σπαρταράς στο κακό του χιονιά
βρίσκω πως κάτι λίγο σου μοιάζω:
Νιώθω την ίδια με σε παγωνιά.

Μα τώρα η άνοιξη φτάνει
γεμάτη από φως και χαρά.
Μικρό σπουργιτάκι μου έλα,
ν' ανοίξουμ' οι δυο τα φτερά.

Τσίου, τσίου, τσίου
ο σολίστ του κρύου
τρέμει και τινάζει τα φτερά.
Μέσ' απ' το παράθυρό μου
βλέπω το μικρό μου
τον σπουργίτη το φουκαρά.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1994 - ΤΟ ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ / ALIKI MY LOVE)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από την ταινία του Ντίνου Δημόπουλου ΤΟ ΚΛΩΤΣΟΣΚΟΥΦΙ (1959), σε σενάριο Αλέκου Σακελλάριου - Χρήστου Γιαννακόπουλου, με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Αλέκο Αλεξανδράκη, Στέφανο Ληναίο κ.ά.
Την ίδια χρονιά κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45 στροφών (FIDELITY 7063) και ταυτόχρονα ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε επίσης σε δίσκο 45 στροφών με την Νινέτ Λαβάρ και το Τρίο Μορένο. (Η οποία στο ρεφραίν αντί για τον στίχο "ο σολίστ του κρύου" επαναλαμβάνει το "τσίου, τσίου, τσίου").
Η έκδοση του 1994 που αναφέρω, περιλαμβάνεται στην κασετίνα τεσσάρων CDs με γενικό τίτλο Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: