Jul 8, 2010

Ήρθε βοριάς ήρθε νοτιάς

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Γιάγκος Αραβαντινός
Ερμηνεία : Νίκη Καμπά
Κυκλοφορία : 1963
Στίχοι:

Αγάπη μου σε γύρευα
σ' αυγή και σε φεγγάρι
και στα ψηλά τα σύννεφα
σε γύρευα τυφλός.
Μα ήρθε ο καιρός, ήρθε η βροχή
κι η δροσερή σου χάρη
αγάπη μου σε γύρεψα
γιατί ήσουν ουρανός.

Κι αν ο Θεός που σ' έπλασε
με μιαν ευχή μεγάλη
να 'χεις αστέρι στα μαλλιά
και μια χρυσή καρδιά,
στ' αλώνια ευθύς υψώθηκε
το χρυσαφένιο στάρι
κι η αγάπη μου μ' αγάπησε,
γιατί ήμουν ουρανός.

Αγάπη μου πώς σ' έχασα,
πώς η καρδιά μου εστάθη
και τα πουλιά σ' αρπάξανε
μες στην πολλή βροχή.
Ήρθε βοριάς, ήρθε νοτιάς
το κύμα να σε πάρει,
αγάπη μου, που μου 'φυγες
γιατί ήσουν ουρανός.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Ηλίας Λιούγκος (1986 - Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ)
Καίτη Χωματά (1991 - 34 ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ)
Μάνος Χατζιδάκις (1999 - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ 2000 Μ.Χ.)
Νίκη Καμπά (2006 - ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ)
Ελένη Βουγιουκλή - Σουζάνα Βουγιουκλή (2009 - ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΣΟΥΖΑΝΑ ΒΟΥΓΙΟΥΚΛΗ)

Πληροφορίες:
Το τραγούδι γράφτηκε το 1943 και είναι ένα από τα πρώτα τραγούδια του Χατζιδάκι. Ακούστηκε για πρώτη φορά το 1949 στην ταινία του Γιάννη Φιλίππου "ΔΥΟ ΚΟΣΜΟΙ" και ηχογραφήθηκε το 1963, που το τραγούδησε η Νίκη Καμπά στην μουσική παράσταση "ΜΑΓΙΚΗ ΠΟΛΙΣ". Παράσταση όπου συνεργάστηκαν ο Χατζιδάκις με τον Θεοδωράκη και ανέβηκε στο θέατρο ΠΑΡΚ με την σκηνοθετική επιμέλεια του Λεωνίδα Τριβιζά.
Στις επανεκτελέσεις, η Καίτη Χωματά, εκτός από ορισμένες μικροαλλαγές, στην πρώτη στροφή λέει "αγάπη μου σ' αγάπησα / γιατί ήσουν ουρανός", ενώ, τόσο ο Χατζιδάκις, όσο και ο Λιούγκος στην τελευταία στροφή λένε "ήρθε νοτιάς, ήρθε βοριάς".
Ο διπλός δίσκος της Χωματά επανεκδόθηκε σε (διπλό) CD το 1995 αλλά με τίτλο ΜΙΑ ΑΓΑΠΗ ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: