Jan 31, 2011

Ένα δειλινό

Γενικά:
Μουσική : Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι : Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία : Γρηγόρης Μπιθικώτσης
Άλμπουμ : ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ
Εγγραφή : 05
Κυκλοφορία : 1962
Στίχοι:

Ένα δειλινό, ένα δειλινό,
ένα δειλινό σε δέσαν στο σταυρό.
Σου κάρφωσαν τα χέρια σου,
μου κάρφωσαν τα σπλάχνα,
σου δέσανε τα μάτια σου,
μου δέσαν την ψυχή μου.

Ένα δειλινό, ένα δειλινό,
ένα δειλινό με τσάκισαν στα δυο.
Μου κλέψανε την όραση,
μου πήραν την αφή μου,
μόν' μου 'μεινε η ακοή
να σ' αγροικώ, παιδί μου.

Ένα δειλινό, ένα δειλινό,
ένα δειλινό ωσάν τον σταυραετό
χύμηξε πά' στις θάλασσες,
χύμηξε πά' στους κάμπους,
κάνε ν' ανθίσουν τα βουνά
και να χαρούν οι ανθρώποι.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Γρηγόρης Μπιθικώτσης (1964)
Πέτρος Πανδής (1990 - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΚΟΝΣΕΡΤΟ 4)
Ειρήνη Παππά (1997 - ΣΕ 11 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ)
Μίκης Θεοδωράκης (2000 - HAPPY BIRTHDAY MIKIS)
Δημήτρης Μπάσης (2001 - ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από την θεατρική παράσταση ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ, που ανέβηκε το 1962 στο θέατρο ΚΑΛΟΥΤΑ από το "Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο", με τους Μάνο Κατράκη, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Νίκο Ξανθόπουλο κ.ά.
Ο δίσκος του 2000 που αναφέρω κυκλοφόρησε στη Γερμανία (TROPICAL MUSIC 68-813) και περιέχει τα τραγούδια από συναυλία, αφιέρωμα στα 75α γενέθλια του Μίκη Θεοδωράκη. Το συγκεκριμένο τραγούδι (μαζί με άλλα) συμπεριλήφθηκαν σαν bonus tracks και είναι από συναυλία του 1997.
Η Ειρήνη Παππά λέει μόνο τις δύο πρώτες στροφές.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: