Apr 24, 2009

ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ (ευρετήριο 1959-1969)

1960 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
front cover
Ετικέτα: FIDELITY
Κωδικός: 8910/8911 EP
Κυκλοφορία: Αυγ 1960
  1. Πού πέταξε τ' αγόρι μου
  2. Χείλι μου μοσκομύριστο
  3. Μέρα Μαγιού
  4. Βασίλεψες αστέρι μου
  5. Ήσουν καλός κι ήσουν γλυκός
  6. Στο παραθύρι στεκόσουν
  7. Να 'χα τ' αθάνατο νερό
  8. Γλυκέ μου εσύ δε χάθηκες
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κύκλος τραγουδιών σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου.
Εγγραφή 1η. Ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας Μάνος Χατζιδάκις. Ερμηνεία Νανά Μούσχουρη.
1960 - ΛΙΠΟΤΑΚΤΕΣ
front cover
Ετικέτα: His Master's Voice
Κωδικός: 7EGG-2565 EP
Κυκλοφορία: Οκτ 1960
  1. Όμορφη πόλη (Θα γίνεις δικιά μου)
  2. Αυγή αφράτη (Σκέπασε ατμός τον έρωτά μας)
  3. Δακρυσμένα μάτια
  4. Χάθηκα
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κύκλος τραγουδιών που συνέθεσε ο Θεοδωράκης μεταξύ 1952-54 και ηχογραφήθηκαν τον Οκρώβριο του 1960. Όπως λέει και ο ίδιος (από το συνοδευτικό ένθετο στην επανέκδοση του 2003): Έως το 1960 δεν μου είχε περάσει ποτέ απ' το νου πως τα τραγούδια αυτά, που εκτός από μένα τ' άκουγε μόνο η Μυρτώ και δυο-τρεις οτενοί φίλοι, θα μπορούοαν ποτέ να ενδιαφέρουν ένα ευρύτερο κοινό. Πολύ περισσότερο να βγουν οε δίσκους(...) Τραγούδησα ο ίδιας για πρώτη φορά. Αυτό άρεσε σε πολλούς, ενώ άλλοι βρήκαν τη φωνή μου απαίσια. Ένας απ' αυτούς κι ο Σάκης Πεπονής, που, όταν ήταν διευθυντής του ΕΙΡ, μου δήλωσε ότι διέταξε να μη μπαίνουν οι ΛΙΠΟΤΑΚΤΕΙ γιατί ήμουν φάλτσος...
1962 - ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ
front cover
Ετικέτα: His Master's Voice
Κωδικός: GCLP 5
  1. Δοξαστικό (ορχ.)
  2. Απρίλης
  3. Το όνειρο
  4. Νανούρισμα (Κοιμήσου αγγελούδι μου)
  5. Ένα δειλινό
  6. Προδομένη αγάπη
  7. Τον Παύλο και τον Νικολιό
  8. Στα περβόλια
  9. Δοξαστικό
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κύκλος τραγουδιών από την ομώνυμη θεατρική παράσταση που ανέβηκε πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 1962 στο θέατρο ΚΑΛΟΥΤΑ από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ, με τους Μάνο Κατράκη, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Νίκο Ξανθόπουλο κ.ά.
1963 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
front cover
Ετικέτα:
Κωδικός:
  1. Πού πέταξε τ' αγόρι μου (επανεκτέλεση)
  2. Χείλι μου μοσκομύριστο (επανεκτέλεση)
  3. Μέρα Μαγιού (επανεκτέλεση)
  4. Βασίλεψες αστέρι μου (επανεκτέλεση)
  5. Ήσουν καλός κι ήσουν γλυκός (επανεκτέλεση)
  6. Στο παραθύρι στεκόσουν (επανεκτέλεση)
  7. Να 'χα τ' αθάνατο νερό (επανεκτέλεση)
  8. Γλυκέ μου εσύ δε χάθηκες (επανεκτέλεση)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κύκλος τραγουδιών σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου.
Εγγραφή 3η. Ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας Μίκης Θεοδωράκης. Ερμηνεία Μαίρη Λίντα. Σολίστ (μπουζούκι) Μανώλης Χιώτης..
1963 - Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΩΝ ΑΓΓΕΛΩΝ
front cover
Ετικέτα: His Master's Voice
Κωδικός: GCLP 7
  1. Στρώσε το στρώμα σου
  2. Πενιά (ορχ.)
  3. Οι χαρταετοί (ορχ.)
  4. Χασαποσέρβικος (ορχ.)
  5. Το ψωμί είναι στο τραπέζι
  6. Από το παράθυρό σου
  7. Στης γειτονιάς τον ουρανό (ορχ.)
  8. Ερωτική σκηνή (ορχ.)
  9. Ζεϊμπέκικος (ορχ.)
  10. Δόξα τω Θεώ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Μουσική και τραγούδια για την ομώνυμη θεατρική παράσταση που ανέβηκε το 1963 στο θέατρο ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ-ΡΕΞ σε σενάριο και σκηνοθεσία του Ιάκωβου Καμπανέλλη, με τους Τζένη Καρέζη, Νίκο Κούρκουλο, Διονύση Παπαγιαννόπουλο κ.ά.
1964 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
front cover
Ετικέτα: COLUMBIA
Κωδικός: 33GS3 10"
  1. Πού πέταξε τ' αγόρι μου (επανέκδοση)
  2. Χείλι μου μοσκομύριστο (επανέκδοση)
  3. Μέρα Μαγιού (επανέκδοση)
  4. Βασίλεψες αστέρι μου (επανέκδοση)
  5. Ήσουν καλός κι ήσουν γλυκός (επανέκδοση)
  6. Στο παραθύρι στεκόσουν (επανέκδοση)
  7. Να 'χα τ' αθάνατο νερό (επανέκδοση)
  8. Γλυκέ μου εσύ δε χάθηκες (επανέκδοση)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κύκλος τραγουδιών σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου.
Εγγραφή 2η. Ενορχήστρωση και διεύθυνση ορχήστρας Μίκης Θεοδωράκης. Ερμηνεία Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Καίτη Θύμη. Σολίστ (μπουζούκι) Μανώλης Χιώτης. Ηχογράφηση του 1960 που κυκλοφόρησε αρχικά σε δίσκους 45 στροφών.
1966 - ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ/ΛΙΠΟΤΑΚΤΕΣ
front cover
Ετικέτα: His Master's Voice
Κωδικός: GCLP 9
Κυκλοφορία: 6/12/1966
  1. Μαρίνα
  2. Η Μάγια
  3. Το τριζόνι
  4. Του μικρού βοριά
  5. Τα ελληνάκια
  6. Τα 'δατε, τα μάθατε
  7. Ο κήπος έμπαινε στη θάλασσα
  8. Θα γίνεις δικιά μου (Όμορφη πόλη)
  9. Δακρυσμένα μάτια
  10. Σκέπασε ατμός τον έρωτά μας (Αυγή αφράτη)
  11. Χάθηκα
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Τα πρώτα επτά τραγούδια ανήκουν στον κύκλο ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ, που ο Οδυσσέας Ελύτης έγραψε το 1963, ειδικά για να μελοποιηθούν από τον Θεοδωράκη και αργότερα (1972) απετέλεσαν την ποιητική συλλογή "ΤΑ ΡΩ ΤΟΥ ΕΡΩΤΑ". Ο Θεοδωράκης τα μελοποίησε αμέσως και πρωτοπαρουσιάστηκαν στην μπουάτ "Συμπόσιο", με τον Νότη Μαυρουδή στην κιθάρα και την Ντόρα Γιαννακοπούλου στην ερμηνεία.
Στις αρχές του '64 ηχογραφήθηκαν σε δύο εκτελέσεις, μία μέ την Ντόρα Γιαννακοπούλου και μία με την Σούλα Μπιρμπίλη. Σ' αυτόν τον δίσκο είναι η πρώτη εκτέλεση. Η δεύτερη εκτέλεση υπάρχει στον δίσκο ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ (βλ. Ευρετήριο 1970-1982).
Ο κύκλος τραγουδιών ΛΙΠΟΤΑΚΤΕΣ είναι επανέκδοση της ηχογράφησης του 1960 (βλ. ανωτέρω).
1966 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
front cover
Ετικέτα: RCA
Κωδικός: LPMG4
  1. Πού πέταξε τ' αγόρι μου (επανεκτέλεση)
  2. Χείλι μου μοσκομύριστο (επανεκτέλεση)
  3. Μέρα Μαγιού (επανεκτέλεση)
  4. Βασίλεψες αστέρι μου (επανεκτέλεση)
  5. Ήσουν καλός κι ήσουν γλυκός (επανεκτέλεση)
  6. Στο παραθύρι στεκόσουν (επανεκτέλεση)
  7. Να 'χα τ' αθάνατο νερό (επανεκτέλεση)
  8. Γλυκέ μου εσύ δε χάθηκες (επανεκτέλεση)
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Κύκλος τραγουδιών σε ποίηση Γιάννη Ρίτσου.
Εγγραφή 4η. Διασκευή για χορωδία και ορχήστρα Τερψιχόρη Παπαστεφάνου. Ερμηνεία Χορωδία Τρικάλων. Απαγγελία Κάκια Παναγιώτου.
Το εξώφυλλο είναι από την επανέκδοση του δίσκου το 1974.
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |

No comments:

Post a Comment