Jan 31, 2011

Νανούρισμα (Κοιμήσου αγγελούδι μου)

Γενικά:
Μουσική : Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι : Κώστας Βίρβος
Ερμηνεία : Γιώτα Λύδια
Άλμπουμ : ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ
Εγγραφή : 04
Κυκλοφορία : 1962
Στίχοι:

Κοιμήσου αγγελούδι μου, παιδί μου νάνι νάνι
να μεγαλώσεις γρήγορα, σαν τ' αψηλό πλατάνι.
Να γίνεις άντρας στο κορμί και στο μυαλό
για να 'σαι πάντα μες στο δρόμο τον καλό.

Κοιμήσου αγγελούδι μου
γλυκά με το τραγούδι μου.

Κοιμήσου περιστέρι μου να γίνεις σαν ατσάλι,
να γίνει κι η καρδούλα σου σαν του Χριστού μεγάλη
για να μην πεις μες στη ζωή σου "δεν μπορώ"
κι αν πρέπει ακόμα να σηκώσεις και σταυρό.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Μαίρη Οικονόμου (1973 - ΣΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ ΤΟΥ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ Νο 1)
Σαββίνα Γιαννάτου (1985 - ΝΑΝΟΥΡΙΣΜΑΤΑ)
Αφροδίτη Μάνου (1990 - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΚΟΝΣΕΡΤΟ 4)
Παιδική Χορωδία Λάρισας (1994 - ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΚΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΙΑ)
Γιάννης Μπέζος (1998 - ΑΠΟ ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ)
Αλέξια (1998 - ΑΛΕΞΙΑ ΚΑΙ ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ)
Νένα Βενετσάνου (2001 - ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ)
Χορωδία Τρικάλων (2001 - 7 ΚΥΚΛΟΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ 1961-1963)
Σούλα Μπιρμπίλη (2010 - ΣΟΥΛΑ ΜΠΙΡΜΠΙΛΗ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από την θεατρική παράσταση ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ, που ανέβηκε το 1962 στο θέατρο ΚΑΛΟΥΤΑ από το "Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο", με τους Μάνο Κατράκη, Βέρα Ζαβιτσιάνου, Νίκο Ξανθόπουλο κ.ά.
Ο κύκλος τραγουδιών ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΥ ΑΔΕΛΦΟΥ επανεκδόθηκε το 2003, όπου το τραγούδι ερμηνεύει η Δέσποινα Μπεμπεδέλη. Σύμφωνα με το συνοδευτικό ένθετο, στην πρώτη έκδοση αναφερόταν μεν ως ερμηνεύτρια η Δέσποινα Μπεμπεδέλη, το τραγούδι όμως ακουγόταν με τη φωνή της Γιώτας Λύδια. Η ηχογράφηση με την Μπεμπεδέλη πιθανόν να κυκλοφόρησε σε μικρό δίσκο, αλλά δεν έχω στοιχεία. Αργότερα συμπεριελήφθη στην κασετίνα "ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ" (1988) ενώ υπάρχει και στον διπλό δίσκο με τραγούδια του Κώστα Βίρβου με τίτλο ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΜΟΥ ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ (2004).
Η ερμηνεία της Σούλας Μπιρμπίλη υπάρχει επίσης στο πρώτο από τα τέσσερα CDs που διανεμήθηκαν μέσω της εφημερίδας ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΤΥΠΟΣ το 2010 με τίτλο ΝΕΟ ΚΥΜΑ. Και οι δύο εκδόσεις περιέχουν ηχογραφήσεις εκείνης της εποχής (μέσα '60-αρχές '70).
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: