Feb 3, 2011

Βασίλεψες αστέρι μου

Γενικά:
Μουσική : Μίκης Θεοδωράκης
Ποίηση : Γιάννης Ρίτσος
Ερμηνεία : Νανά Μούσχουρη
Άλμπουμ : ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
Εγγραφή : 04
Κυκλοφορία : 1960
Στίχοι:

Βασίλεψες αστέρι μου,
βασίλεψε η πλάση
κι ο ήλιος, κουβάρι ολόμαυρο,
το φέγγος του έχει μάσει.

Κόσμος περνά και με σκουντά,
στρατός και με πατάει
κι εμέ το μάτι ουδέ γυρνά
κι ούτε σε παρατάει.

Την άχνα απ' την ανάσα σου
νιώθω στο μάγουλό μου,
αχ, κι ένα φως, μεγάλο φως
στο βάθος πλέει του δρόμου.

Τα μάτια μου σκουπίζει τα
μια φωτεινή παλάμη.
Αχ κι η λαλιά σου, γιόκα μου
στο σπλάχνο μου έχει δράμει.

Και να που ανασηκώθηκα,
το πόδι στέκει ακόμα.
Φως ιλαρό λεβέντη μου
μ' ανέβασε απ' το χώμα.

Σημαίες τώρα σε ντύσανε,
παιδί μου εσύ κοιμήσου.
Κι εγώ τραβώ στ' αδέρφια σου
και παίρνω τη φωνή σου.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Καίτη Θύμη (1960) Εγγραφή 2η
Μαίρη Λίντα - Μανώλης Χιώτης (1963 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) Εγγραφή 3η
Χορωδία Τρικάλων (1966 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) Εγγραφή 4η
Μαρία Φαραντούρη (1966 - ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ)
Νένα Βενετσάνου (2000 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ)
Μαρία Σουλτάτου (2004 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΚΑΤΑ ΣΤΑΥΡΟ ΞΑΡΧΑΚΟ)

Πληροφορίες:
Ο δίσκος του 1966 που αναφέρω στη Μαρία Φαραντούρη είναι ρωσικής έκδοσης (МЕЛОДИА 018847-8).
Εδώ αναφέρω τους στίχους από την ερμηνεία του Μπιθικώτση. Στις υπόλοιπες εκτελέσεις υπάρχουν διάφορες μικροαλλαγές μικρής σημασίας. (Π.χ. ορισμένοι στην πρώτη στροφή λένε "βασίλεψε όλη η πλάση", στην τελευταία στροφή λένε "Τώρα σημαίες σε ντύσανε" κ.λπ.).
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: