Feb 3, 2011

Μέρα Μαγιού (μου μίσεψες)

Γενικά:
Μουσική : Μίκης Θεοδωράκης
Ποίηση : Γιάννης Ρίτσος
Ερμηνεία : Νανά Μούσχουρη
Άλμπουμ : ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
Εγγραφή : 03
Κυκλοφορία : 1960
Στίχοι:

Μέρα Μαγιού μου μίσεψες μέρα Μαγιού σε χάνω.
Άνοιξη, γιε, που αγάπαγες κι ανέβαινες απάνω
στο λιακωτό και κοίταζες και δίχως να χορταίνεις
άρμεγες με τα μάτια σου το φως της οικουμένης.

Και μου ιστορούσες με φωνή γλυκιά, ζεστή κι αντρίκεια,
τόσα όσα μήτε του γιαλού δεν φτάνουν τα χαλίκια.
Και μου 'λεγες πως όλ' αυτά τα ωραία θα 'ναι δικά μας
και τώρα εσβήστεις κι έσβησε το φέγγος κι η φωτιά μας.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Γρηγόρης Μπιθικώτσης (1960) Εγγραφή 2η
Μαίρη Λίντα (1963 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) Εγγραφή 3η
Χορωδία Τρικάλων (1966 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) Εγγραφή 4η
Μαρία Φαραντούρη (1966 - ΜΟΥΣΙΚΗ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ)
Σούλα Μπιρμπίλη (1974 - ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ)
Γιώργος Μούτσιος (1985 - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ-ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ '61)
Αγνή Μπάλτσα (1986 - SONGS MY COUNTRY TAUGHT ME)
Νένα Βενετσάνου (2000 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ)
Βίκυ Λέανδρος (2003 - ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΑΛΛΙΩΤΙΚΟ)
Χριστόφορος Σταμπόγλης (2003 - ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΣΤΑΜΠΟΓΛΗ)
Μαρία Σουλτάτου (2004 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΚΑΤΑ ΣΤΑΥΡΟ ΞΑΡΧΑΚΟ)
Μανώλης Μητσιάς (2007 - ΦΕΓΓΑΡΙ ΜΑΓΙΑ ΜΟΥ 'ΚΑΝΕΣ)
Γλυκερία (2008 - ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΜΟΥ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ)

Πληροφορίες:
Ο δίσκος του 1966 που αναφέρω στη Μαρία Φαραντούρη είναι ρωσικής έκδοσης (МЕЛОДИА 018847-8).
Η Μούσχουρη, ο Μούτσιος και η Λίντα λένε μόνο την πρώτη στροφή.
Η Χορωδία Τρικάλων λέει "με φωνή ζεστή, γλυκιά κι αντρίκεια".
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: