Feb 4, 2011

Πού πέταξε τ' αγόρι μου

Γενικά:
Μουσική : Μίκης Θεοδωράκης
Ποίηση : Γιάννης Ρίτσος
Ερμηνεία : Νανά Μούσχουρη
Άλμπουμ : ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ
Εγγραφή : 01
Κυκλοφορία : 1960
Στίχοι:

Γιε μου, σπλάχνο των σπλάχνων μου,
καρδούλα της καρδιάς μου,
πουλάκι της φτωχιάς αυλής,
ανθέ της ερημιάς μου.

Πού πέταξε τ' αγόρι μου
πού πήγε, πού μ' αφήνει;
Χωρίς πουλάκι το κλουβί
χωρίς νερό η κρήνη.

Πώς κλείσαν τα ματάκια σου
και δεν θωρείς που κλαίω
και δε σαλεύεις, δε γροικάς
'τά που πικρά σου λέω.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Γρηγόρης Μπιθικώτσης - Καίτη Θύμη (1960) Εγγραφή 2η
Μαίρη Λίντα - Μανώλης Χιώτης (1963 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) Εγγραφή 3η
Χορωδία Τρικάλων (1966 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ) Εγγραφή 4η
Γιώργος Μούτσιος (1985 - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ-ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ '61)
Μαρία Φαραντούρη (1995 - THE BIRTHDAY CONCERT)
Νένα Βενετσάνου (2000 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ)
Μαρία Φαραντούρη (2003 - Η ΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ)
Μαρία Σουλτάτου (2004 - ΕΠΙΤΑΦΙΟΣ ΚΑΤΑ ΣΤΑΥΡΟ ΞΑΡΧΑΚΟ)
Γλυκερία (2008 - ΤΑ ΘΕΜΕΛΙΑ ΜΟΥ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ)

Πληροφορίες:
Στην εισαγωγή της ερμηνείας με τη Χορωδία Τρικάλων, η Κάκια Παναγιώτου απαγγέλει την 1η και την 3η στροφή. Ωστόσο σε νεότερες επανεκδόσεις αυτής της ηχογράφησης η απαγγελία έχει κοπεί (π.χ. στον δίσκο του 2000 "4 ΚΥΚΛΟΙ ΤΡΑΓΟΥΔΙΩΝ 1958-1960").
Ο Μούτσιος στην τελευταία στροφή λέει "και δε μαντεύεις, δε γροικάς".
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: