Apr 6, 2010

Βρέχει φωτιά στη στράτα μου

Γενικά:
Μουσική : Μίμης Πλέσσας
Στίχοι : Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ερμηνεία : Στράτος Διονυσίου
Άλμπουμ : ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ
Εγγραφή : 07
Κυκλοφορία : 1970
Στίχοι:

Βρέχει φωτιά στη στράτα μου
φωτιά που μ' έχει κάψει
για τα φτωχά τα νιάτα μου
κανένας δε θα κλάψει.

Η ζωή, η ζωή εδώ τελειώνει
σβήνει το καντήλι μου
κι η ψυχή, κι η ψυχή σαν χελιδόνι
φεύγει απ' τα χείλη μου.

Κύμα πικρό στην πλώρη μου
και τα πανιά σκισμένα
ούτ' ο αδερφός αγόρι μου
δε νοιάστηκε για σένα.

Πληροφορίες:
Το τραγούδι ακούστηκε πρώτη φορά στην ταινία "Ορατότητς μηδέν" της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜΣ, σε σκηνοθεσία του Νίκου Φώσκολου, με τους Νίκο Κούρκουλο, Μαίρη Χρονοπούλου, Μάνο Κατράκη κ.ά., που έκανε πρεμιέρα τον Ιανουάριο του 1970.
Λίγο αργότερα ηχογραφήθηκε εκ νέου και κυκλοφόρησε από την COLUMBIA σε δίσκο 45 στροφών (κωδ. SCDG 3871). Στον δίσκο ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΣΤΡΑΤΟ συμπεριλαμβάνεται αυτή η δεύτερη ηχογράφηση. (Στην πρώτη ηχογράφηση μετά το ρεφραίν μπαίνει αμέσως στη δεύτερη στροφή, χωρίς το σόλο του μπουζουκιού, ενώ στον στίχο "Βρέχει φωτιά στη στράτα μου" ο Διονυσίου "τρώει" λίγο το "ρο" και ακούγεται σχεδόν σαν "στάτα μου").
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: