Apr 4, 2010

Ο γιατρός (Ο ντόκτορ)

Γενικά:
Μουσική:Παραδοσιακό
Στίχοι:Παραδοσιακό
Ερμηνεία:Γιώργος Θεολογίτης (Κατσαρός)
Κυκλοφορία:1928
Στίχοι:

Αχ δε μου λετε
πού 'ν' αυτός ο ντόκτορ
που γιατρεύει τις πληγές,
αμάν ντόκτορ
που γιατρεύει τις πληγές.
Για να γιάνει γιάμαρ τις δικές μου
που 'χω σε πολλές μεριές,
αμάν ντόκτορ.

Ωχ οι πληγές μου
άντε είναι μεγάλες
και δεν έχουν γιατρειά,
αμάν ντόκτορ
και δεν έχουν γιατρειά.
Η αγάπη μου με απαρνήθη
Έφυγε στα μακριά.

Αμάν ντόκτορ, πες μου τι κάνω
δεν ησθάνουμαι καλά
Ω! δεν ησθάνουμαι καλά.
Η αγάπη μου με απαρνήθη
Έφυγε στα μακριά
αμάν ντόκτορ.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Μαρίκα Παπαγκίκα (1929)
Χάρις Αλεξίου (1976 - ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ /2)
Χρήστος Δάντης (1996 - ΦΩΝΗ ΒΟΩΝΤΟΣ)
Μαριώ (1997 - ΤΗΣ ΑΣΙΑΤΙΔΟΣ ΜΟΥΣΗΣ ΕΡΑΣΤΑΙ)

Πληροφορίες:
Τον Δεκέμβριο του 1995 ο Κατσαρός τραγούδησε ζωντανά στο θέατρο Μίνωα και είπε μερικά αποσπάσματα από τον "Γιατρό". Ανέφερε μάλιστα ότι το τραγούδι είναι γραμμένο το 1919. Ίσως όμως να μη θυμόταν καλά· το '95 ήταν 107 χρονών!
Τον επόμενο χρόνο (1929) το ηχογράφησε η Μαρίκα Παπαγκίκα, με αρκετές διαφορές στο στίχο και τίτλο "Αχ γιατρέ μου".
Η Αλεξίου και ο Δάντης ακολουθούν την ερμηνεία της Παπαγκίκα, με ορισμενες μικροδιαφορές. Η Μαριώ ακολουθεί τον Κατσαρό, κι αυτή με ορισμένες μικροαλλαγές, ενώ μεταξύ δεύτερης και τρίτης στροφής παρεμβάλλει τον αμανέ: Αμάν αμάν / Γιατρέ μου βρες το φάρμακο / αχ τον πόνο μου να γιάνω / αμάν.
Με την Αλεξίου κυκλοφόρησε επίσης το 1976 και σε δίσκο 45 στρ. (MINOS 5791).
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: