Oct 3, 2010

Νανούρισμα

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Λοΐζος
Στίχοι : Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ερμηνεία : Μαρίζα Κωχ
Άλμπουμ : ΘΑΛΑΣΣΟΓΡΑΦΙΕΣ
Εγγραφή : 05
Κυκλοφορία : 1970
Στίχοι:

Θα κεντήσω πάνω στου αλόγου σου τη σέλλα,
με διαμαντόπετρες σωρό,
του φεγγαριού το πήγαιν' έλα
στο πελαγίσιο το νερό.

Αγόρι μου, αγόρι μου
αγόρι μου να σε χαρώ.

Θα κεντήσω στ' ασημοπίστολά σου πλάι
της χελιδόνας το φτερό
κι ένα σταυρό να σε φιλάει
τις νύχτες που σε καρτερώ.

Αγόρι μου, αγόρι μου
αγόρι μου να σε χαρώ.

Θα κεντήσω πάνω στο δίκοπό σου λάζο
το βλέμμα σου το καθαρό.
Αυτό το βλέμμα το γαλάζιο,
που δεν χορταίνω να θωρώ.

Αγόρι μου, αγόρι μου
αγόρι μου να σε χαρώ.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Μελίνα Κανά (2004 - JUKE BOX)

Πληροφορίες:
Το τραγούδι ακούστηκε πρώτη φορά το 1969 από την Αλίκη Βουγιουκλάκη (η οποία δεν λέει την δεύτερη στροφή) στην ταινία του Ντίνου Δημόπουλου "Η νεράιδα και το παλληκάρι" (Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρης Παπαμιχαήλ, Διονύσης Παπαγιαννόπουλος κ.ά.).
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος1 έγραψε το τραγούδι για τον γιο του Νότη, σε ένα ταξίδι στη Σαντορίνη. Ο Μαμαγκάκης, που έκανε την μουσική για την ταινία της Βουγιουκλάκη είχε αποχωρήσει για κάποιο λόγο και ο Παπαδόπουλος πρότεινε τον Λοΐζο: "Πράγματι αναλαμβάνει τη δουλειά, παίρνει τους στίχους κι αρχίζει να τους πιλατεύει γράφοντας διάφορες μελωδίες που καμμιά δεν τον ικανοποιεί. Θα χρειαστεί να παίξει τη μελωδία του τραγουδιού σε πολλούς φίλους –και σε μένα, όταν πια θα έχω επιστρέψει από τη Σαντορίνη– και ν' ακούσει από όλους καλά λόγια για να πειστεί ότι είναι καλή".

Πηγές:
1  Λ. Παπαδόπουλος - "ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ", Εκδ. ΙΑΝΟΣ Ο ΜΕΛΩΔΟΣ, 2006
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: