Jan 20, 2011

Έχω ένα μυστικό

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Αλέκος Σακελλάριος
Ερμηνεία : Αλίκη Βουγιουκλάκη - Χορωδία
Κυκλοφορία : 1959
Στίχοι:

Έχω ένα μυστικό
κρυμμένο στης καρδιάς τα βάθη
κανείς δεν το 'χει μάθει
και ποτέ δεν θα το πω.

Να μείνει θέλω πάντα δικό μου,
το μυστικό μου
αυτό το μυστικό το γλυκό μου,
που τ' αγαπώ.

Έχω ένα μυστικό,
που όλα τα ομορφαίνει
και πρώτη μου φορά
με πλημμυρίζει η χαρά.

Έχω ένα μυστικό,
που στην ματιά μου μέσα λάμπει.
Το ξέρουνε οι κάμποι,
το 'χει μάθει το βουνό.

Το τραγουδούν τη νύχτα στα κλώνια
όλα τα αηδόνια
κι όλο το γράφουν τα χελιδόνια
στον ουρανό.

Έχω ένα μυστικό
που τη ζωή μου έχει αλλάξει
μα δεν το 'χω σκοπό
ποτέ μου να σας το πω.

Έχω ένα μυστικό,
που μες στα χείλη μου έχει μπλέξει
κι είναι μια λέξη μόνο,
μια λεξούλα, μόνο μια.

Σαν έλθει η νύχτα η ξελογιάστρα
τη γράφουν τ' άστρα
κι όλο τη λένε μέσα στη γλάστρα
τα γιασεμιά.

Έχω ένα μυστικό,
που τη ζωή μου έχει αλλάξει
μα δεν το 'χω σκοπό
ποτέ μου να σάς το πω.

Έχω ένα μυστικό,
που όλα τα ομορφαίνει
και πρώτη μου φορά
με πλημμυρίζει η χαρά.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Τώνης Μαρούδας - Τρίο Μορένο (1959)
Τώνης Μαρούδας (1984 - 30 ΣΠΑΝΙΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ 1955-1965 Νο 2)
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1985 - Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ)
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1994 - ΤΟ ΞΥΛΟ ΒΓΗΚΕ ΑΠ' ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ / Η ΑΛΙΚΗ ΚΑΙ Η ΑΛΛΗ)
Αλίκη Καγιαλόγλου (1999 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ)
Αλίκη Βουγιουκλάκη (2003 - 28 ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΙΤΥΧΙΕΣ)
Αναστασία (2005 - ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από την ταινία της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ "ΤΟ ΞΥΛΟ ΒΓΗΚΕ ΑΠ' ΤΟΝ ΠΑΡΑΔΕΙΣΟ" (1959), σε σενάριο και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου, με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Χρήστο Τσαγανέα κ.ά.
Ο δίσκος 45 στροφών (με το "Γκρίζο γατί" στην άλλη πλευρά) είναι ο πρώτος στην ελληνική δισκογραφία που γίνεται χρυσός.
Η Βουγιουκλάκη στην πέμπτη στροφή λέει "κι όλο το γράφουν τα χελιδόνια". Η χορωδία όμως, που επαναλαμβάνει την στροφή, λέει "και το 'χουν γράψει τα χελιδόνια". Το ίδιο λέει κι ο Μαρούδας.
Το 1974 η Βουγιουκλάκη ηχογράφησε εκ νέου το τραγούδι (υπάρχει στο δίσκο του 2003 που αναφέρω), όπου τραγουδάει μόνο τις έξι πρώτες στροφές.
Η έκδοση του 1994 που αναφέρω, περιλαμβάνεται στην κασετίνα τεσσάρων CDs με τον γενικό τίτλο Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: