Jul 26, 2010

Ο ταχυδρόμος

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Μάνος Χατζιδάκις
Ερμηνεία : Ζωή Φυτούση
Άλμπουμ : ΑΠΟΨΕ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ
Εγγραφή : 03
Κυκλοφορία : 1961
Στίχοι:

Ο ταχυδρόμος πέθανε...

Ήταν παιδί, στα δεκαεφτά,
που τώρα έχει πετάξει.
Ποιος θα σου φέρει αγάπη μου
το γράμμα που 'χα τάξει;

Και σαν πουλί, που πέταξε
η πικραμένη του ζωή,
πέταξε, πάει και του 'φυγε
η δροσερή, η δροσερή πνοή.

Ποιος θα σου δώσει, αγάπη μου,
το τελευταίο φιλί μου;

Ο ταχυδρόμος πέθανε
στα δεκαεφτά του χρόνια
κι ήταν αυτός η αγάπη μου.
Η κουρασμένη του σκιά
τώρα πετά στα κλώνια,
φέρνει δροσιά στ' αηδόνια.

Ποιος θα σου δείξει αγάπη μου
πού είναι του ονείρου ο δρόμος,
αφού πεθάναμε μαζί
εγώ κι ο ταχυδρόμος.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Ζωή Φυτούση (1962)
Καίτη Μπελίντα (1962)
Ζωή Φυτούση (1965 - ΠΡΩΤΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ)
Μαρινέλλα (1971 - ΕΝΑΣ ΜΥΘΟΣ)
Σαββίνα Γιαννάτου (1983 - ΤΟ '62 ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ)
Αγνή Μπάλτσα (1986 - SONGS MY COUNTRY TAUGHT ME)
Βασίλης Λέκκας (1987 - Η ΛΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από το θεατρικό έργο ΑΠΟΨΕ ΑΥΤΟΣΧΕΔΙΑΖΟΥΜΕ του Luigi Pirandello, που ανέβηκε την ίδια χρονιά από το Θέατρο Αθηνών, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μυράτ.
Στην πρώτη κυκλοφορία αναφέρεται με τον τίτλο "Ο ταχυδρόμος". Στις περισσότερες όμως επανεκδόσεις και επανεκτελέσεις αναφέρεται ως "Ο ταχυδρόμος πέθανε".
Η Σαββίνα Γιαννάτου αντί της εισαγωγής "Ο ταχυδρόμος πέθανε" απαγγέλει τους δύο πρώτους στίχους, και την ίδια εκδοχή ακολουθεί και η Αγνή Μπάλτσα. Αντίθετα η Μαρινέλλα δεν λέει καθόλου την εισαγωγή.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: