Jul 22, 2010

Τώρα που πας στην ξενιτειά (Καλυμνιώτικο)

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία : Νανά Μούσχουρη
Άλμπουμ : ΕΛΛΑΣ Η ΧΩΡΑ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ
Εγγραφή : 05
Κυκλοφορία : 1961
Στίχοι:

Τώρα, που πας στη ξενιτειά,
πουλί θα γίνω του νοτιά
γρήγορα να σ' ανταμώσω
για να σου φέρω τον σταυρό,
που μου παράγγειλες να βρω
δαχτυλίδι να σου δώσω.

Ήσουν κυπαρίσσι
στην αυλή αγαπημένο.
Ποιος θα μου χαρίσει
το φιλί που περιμένω;
Στ' όμορφο ακρογιάλι
καρτερώ να μου 'ρθεις πάλι
σαν μικρό χαρούμενο πουλί.

Χρυσή μου αγάπη έχε γεια.
Να 'ναι μαζί σου η Παναγιά
κι όταν 'ρθει το περιστέρι
θα 'χω κρεμάσει φυλαχτό,
στο παραθύρι τ' ανοιχτό,
την καρδιά μου σαν αστέρι.

Άλλες ερμηνείες:
Νανά Μούσχουρη (1967 - SONGS OF MY COUNTRY)
Αρλέτα (1969 - 12+1 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ)
Μαρινέλλα (1984 - ΜΕΓΑΛΕΣ ΣΤΙΓΜΕΣ)
Έλλη Πασπαλά (1986 - Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΤΗ ΡΩΜΑΪΚΗ ΑΓΟΡΑ)
Γιώργος Μούτσιος (2000 - 20 ΣΠΑΝΙΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από το ομώνυμο γερμανικό ντοκυμαντέρ του Wolfgang Mueller-Sehn. Εκτός από την Μαρινέλλα και την Πασπαλά, οι άλλες επανεκτελέσεις είναι "ποικιλοτρόπως κουτσουρεμένες".
Στη Νανά Μούσχουρη αναφέρω τον πρώτο δίσκο που περιέχει το τραγούδι, αν και κυκλοφόρησε σε Αγγλία, Γαλλία, Καναδά, επειδή το λέει ολόκληρο. Σε νεότερες επανεκτελέσεις (π.χ. 1972 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ Νο 2) λέει μόνο τις δύο πρώτες στροφές.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: