Nov 19, 2010

Άκουσε ύπνε μου

Γενικά:
Μουσική : Κώστας Χατζής
Στίχοι : Δημήτρης Χριστοδούλου
Ερμηνεία : Κώστας Χατζής
Άλμπουμ : ΡΕΣΙΤΑΛ
Εγγραφή : 12
Κυκλοφορία : 1976
Στίχοι:

Άκουσε ύπνε μου, μη με κυκλώνεις!
Ξέρω το δρόμο μου και τα σκυλιά
με πας στο βάθος να με σκεπάσεις
μ' άγρια χώματα, μ' άλλη θηλειά.

Κι αν πάρω, ύπνε μου, τη μαύρη οδό σου
πού θα με βγάλει η λησμονιά;
Μόνος θα δέομαι στον ερχομό σου
κρυμμένο σίδερο μες στα νερά.

Πληροφορίες:
Αυτό το τραγούδι, καθώς και το πριν από αυτό, με τίτλο "Κάτω απ' το σύννεφο", που αναφέρονται σαν ξεχωριστά τραγούδια στο ΡΕΣΙΤΑΛ, τα τραγούδησε η Βίκυ Μοσχολιού το 1984 σαν ένα, με τίτλο "Κάτω απ' το σύννεφο". Με διαφορετική μουσική (Γιάννης Μαρκόπουλος), αλλά και αρκετές αλλαγές στο στίχο, στον δίσκο ΤΟΥ ΣΙΔΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ.
Ωστόσο η πρώτη μελοποίηση του ποιήματος έγινε από τον Γιάννη Γκούμα το 1969 στον δίσκο ΣΚΛΗΡΟ ΜΟΥ ΑΓΟΡΙ της Πόπης Αστεριάδη, η οποία τραγουδά τις τρεις από τις τέσσερις στροφές του ποιήματος.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: