Apr 4, 2010

Είμαι πρεζάκιας (Δική μου είναι η Ελλάς)

Γενικά:
Μουσική:Σώσος Ιωαννίδης
Στίχοι:Αιμίλιος Σαββίδης
Ερμηνεία:Ρόζα Εσκενάζυ
Κυκλοφορία:1934
Στίχοι:

Από το βράδυ ως το πρωί
με πρέζα στέκω στη ζωή
κι όλο τον κόσμο κατακτώ
την άσπρη σκόνη σαν ρουφώ.

Όλος ο κόσμος είναι θύμα μου
σαν έχω πρέζα και ρουφάω
κι οι πολιτσμάνοι όταν θα με δουν
μελάνι αμολάω.

Σαν μαστουρωθείς
γίνεσαι ευθύς
βασιλιάς, δικτάκτορας,
Θεός και κοσμοκράτορας.
Πρέζα όταν πιεις
βρε θα ευφρανθείς
κι όλα πια στον κόσμο
ρόδινα θε να τα δεις.

Δική μου είναι η Ελλάς
και στην κατάντια της γελάς,
της λείπει το 'να της ποδάρι
ρε και το παίξανε στο ζάρι.

Εγώ θα είμαι ρε δικτάκτορας
κι ο κόσμος στάχτη αν θα γίνει
ο ένας θα μ' ανάβει τον λουλά
κι ο άλλος θα τον σβήνει.

Άλλες ερμηνείες:
Άννα Παγανά (Πολίτισσα) (1934)

Πληροφορίες:
Ως συντελεστές του δίσκου αναφέρονται οι Σ. Ψυριώτης και Ν. Δέλτας, καλλιτεχνικά ψευδώνυμα του Ιωαννίδη και του Σαββίδη αντίστοιχα.
Την ίδια(;) χρονιά η Ρόζα το ηχογράφησε και στην εταιρεία ORTHOPHONIC (G-779) με τίτλο "Από το βράδυ ως το πρωί". Το 1977 η Χάρις Αλεξίου τραγούδησε "Ούζο όταν πιεις", όπου οι "σκληρές" χασικλίδικες εκφράσεις έχουν αντικατασταθεί. Υπάρχει στον δίσκο "24 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ"
Στην ερμηνεία με την Παγανά το τραγούδι αναφέρεται με τίτλο "Από το βράδυ ως το πρωί" (COLUMBIA DG-6064). Επιπλέον, στο ρεφραίν (προ-τελευταίο στίχο) λέει "κι όλα μες στον κόσμο", ενώ έχει αλλάξει από λίγο έως... τελείως τις δύο τελευταίες στροφές:

Δική μου είναι η Ελλάς
τη βλέπεις κόσμε και γελάς,
της λείπει το 'να της ποδάρι
ρε της το παίξανε στο ζάρι.

Την Γκρέτα Γκάρμπο έχω γκόμενα,
την Μάρλεν Ντίτριχ ερωμένη
και τον Ντεμπάρο καμαριέρη μου
τα πόδια να μου πλένει.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: