Nov 22, 2009

Χρόνια χελιδόνια

Γενικά:
Μουσική:Χρήστος Νικολόπουλος
Στίχοι:Λευτέρης Παπαδόπουλος
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Άλμπουμ:24 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Εγγραφή:16
Κυκλοφορία:1977
Στίχοι:

Χωματένιοι δρόμοι
κλέφτες κι αστυνόμοι
κι ήσουν πάντα ο κλέφτης μάτια μου
κι όποτε σε πιάναν,
κλάματα με πιάναν,
ράγιζε ο καθρέφτης μάτια μου.

Χρόνια χελιδόνια που πετάξατε
πού 'ν' η ευτυχία που μου τάξατε;

Χρόνια από μετάξι
σου κόλλαγε όλη η τάξη
και με καρτερούσες μάτια μου.
Μου κρατούσες πάντα
τη σκισμένη τσάντα
κι αστραποβολούσες μάτια μου.

Πληροφορίες:
Σύμφωνα με τον Λ. Παπαδόπουλο1: Στο τραγούδι "Χρόνια χελιδόνια" η δεύτερη στροφή λέει: "Χρόνια από μετάξι / σκόλαγε όλ' η τάξη / και με καρτερούσες μάτια μου". Η Χαρούλα, πιθανόν επειδή το κείμενο ήταν κακογραμμένο, είπε: "Χρόνια από μετάξι / σου κόλλαγε όλ' η τάξη". Πλήρης αλλαγή του νοήματος. Αλλά το λάθος το ανακάλυψα αργά. Το κακό είναι πως όλοι οι τραγουδιστές ακολουθούν την ερμηνεία της Χαρούλας και λένε αυτό το "σου κόλλαγε", που δεν έχει καμιά σχέση με τα γραπτά μου και το ύφος μου.

Πηγές:
1  Λ. Παπαδόπουλος: "ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΡΑΦΟΥΝ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΟΥΣ", Εκδ. ΙΑΝΟΣ, 2006
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: