Dec 23, 2010

Φούστα κλαρωτή

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Αλέκος Σακελλάριος
Ερμηνεία : Λάουρα
Κυκλοφορία : 1957
Στίχοι:

Τσιγγάνα κάτσε δίπλα μου και τα χαρτιά σου ρίχτα
και τα βοτάνια πούλα μου, πούλα μου, πούλα μου.
Ένα ζητάω να μου πεις: Πού θα σε βρω τη νύχτα
τσιγγάνα γυφτοπούλα μου, πούλα μου, πούλα μου.

Φούστα κλαρωτή
και γαρύφαλλο στ' αυτί.

Τ' άστρα διαβάζεις τ' ουρανού και τις γραμμές στο χέρι
σαν τις παλιές τις μάγισσες, μάγισσες, μάγισσες.
Μα να διαβάσεις μια καρδιά δεν το 'χεις καταφέρει
καρδιά που εσύ τη ράγισες, ράγισες, ράγισες.

Τι το θέλεις τι,
το γαρύφαλλο στ' αυτί.

Σου το 'χω πει από καιρό: Άσε τα μου 'πες σου 'πα,
τα κόλπα σου, τα χίλια σου, χίλια σου, χίλια σου.
Πέτα το ρήγα τον καρώ, πέτα την ντάμα κούπα
και δώσε μου τα χείλια σου, χείλια σου, χείλια σου.

Φούστα κλαρωτή
και γαρύφαλλο στ' αυτί.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Βασίλης Αυλωνίτης - Μαριάνα Χατζοπούλου (1957)
Βασίλης Αυλωνίτης - Μαριάνα Χατζοπούλου (1984 - 30 ΣΠΑΝΙΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ 1955-1965 Νο 2)
Χριστιάνα (1985 - ΣΤΑ ΜΕΣΑΙΑ ΚΥΜΑΤΑ)
Βασίλης Αυλωνίτης - Μαριάνα Χατζοπούλου (1985 - Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΗΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ)
Ρένα Ντάλια (1997 - ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από την ταινία "ΛΑΤΕΡΝΑ ΦΤΩΧΙΑ ΚΑΙ ΓΑΡΥΦΑΛΛΟ" της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ (1957) σε σενάριο και σκηνοθεσία Αλέκου Σακελλάριου, με τους Μίμη Φωτόπουλο, Βασίλη Αυλωνίτη, Τζένη Καρέζη κ.ά.
Η Λάουρα ερμηνεύει το τραγούδι μαζί με την Βάνα Λαντή. Την ίδια χρονιά, αυτή η ηχογράφηση κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45στρ. EP (COLUMBIA SEGG 2543).
Οι στίχοι που αναφέρω εδώ είναι από την ηχογράφηση με τον Βασίλη Αυλωνίτη και την Μαριάνα Χατζοπούλου, που έγινε παράλληλα με την ηχογράφηση της Λάουρας (Μάρτιος 1957). Η Λάουρα λέει το ίδιο ρεφραίν και τις τρεις φορές, ενώ στην ταινία (όπου το ερμηνεύει η Λάουρα με την Μαριάνα Χατζοπούλου και το Τρίο Μέλοντυ στα φωνητικά) μετά τις δύο πρώτες στροφές με τα ρεφραίν ακούγεται και η επόμενη:

Με λεπτομέρειες πολλές σε όλους λες τη μοίρα
με τη μεγάλη πείρα σου, πείρα σου, πείρα σου.
Μα κι αν τη μοίρα μας μάς λες, δεν ξέρεις κακομοίρα
ποια θα 'ναι σένα η μοίρα σου, μοίρα σου, μοίρα σου.

Η Χριστιάνα λέει μόνο τις δύο πρώτες στροφές με τα ρεφραίν.
Η Ρένα Ντάλια λέει στο τέλος την στροφή που λείπει από τις άλλες ερμηνείες, ενώ στην τρίτη στροφή λέει "δεν έχεις καταφέρει".
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: