Dec 11, 2010

Κάτω απ' το σύννεφο

Γενικά:
Μουσική : Γιάννης Γκούμας
Στίχοι : Δημήτρης Χριστοδούλου
Ερμηνεία : Πόπη Αστεριάδη
Άλμπουμ : ΣΚΛΗΡΟ ΜΟΥ ΑΓΟΡΙ
Εγγραφή : 04
Κυκλοφορία : 1969
Στίχοι:

Κάτω απ' το σύννεφο η μέρα αρχίζει
κι η λάσπη έφτασε ως την καρδιά,
ο δρόμος άδικος με πόνο αρχίζει
και τ' άστρα γίνανε μαύρα σκυλιά.

Για που τραβάμε μέσα στη μπόρα
και που θα βρούμε φλέβα βαθιά
τροχός το αίμα μου μέσα γυρίζει
και με ερημώνει πικρή φωτιά.

Άκουσε ύπνε μου, μη με κυκλώνεις
Ξέρω τη μοίρα μου και τα σκυλιά
με παν στη ρίζα σου να με σκεπάσεις
μ' άδικα χώματα, μ' άλλη θηλειά.

Κι αν πάρω, νύχτα μου, την ατραπό σου
πού θα με βγάλει η λησμονιά;
Θα δεις, θα δέομαι στον ερχομό σου
κρυμμένο μέταλλο μες στα νερά.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Βίκυ Μοσχολιού (1984 - ΤΟΥ ΣΙΔΕΡΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ)
Κώστας Χατζής (1976 - ΡΕΣΙΤΑΛ)

Πληροφορίες:
Αν και η πρώτη εκτέλεση ανήκει στη Αστεριάδη, εδώ αναφέρω τους στίχους όπως τους τραγούδησε η Μοσχολιού, σε μουσική του Γιάννη Μαρκόπουλου, γιατί η Αστεριάδη λέει μόνο τις τρεις πρώτες στροφές. Στο ΡΕΣΙΤΑΛ, από την άλλη, οι δύο πρώτες στροφές αναφέρονται με τίτλο "Κάτω απ' το σύννεφο" και οι άλλες δύο με τίτλο "Άκουσε ύπνε μου". Ο Χατζής βέβαια, λέει και τα δύο "κομμάτια" συνεχόμενα, αλλά έχει ορισμένες αλλαγές στο στίχο (βλέπε στους ανωτέρω δεσμούς).
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: