Dec 3, 2010

Ανάγκη να σε πάρω εγώ

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Οδυσσέας Ελύτης
Ερμηνεία : Γιώργος Μούτσιος
Άλμπουμ : Ο ΚΥΚΛΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΜΩΛΙΑ
Εγγραφή : 02
Κυκλοφορία : 1959
Στίχοι:

Ανάγκη να σε πάρω εγώ,
που έτσι σε παρατήσανε
μονάχο κι έρμο κι ορφανό
παιδάκι μου, πώς σε πονώ.

Το ρούχο το μεταξωτό
μες στο ποτάμι το 'ριξα
φτωχά κουρέλια σου φορώ
παιδάκι μου, πώς σ' αγαπώ.

Δρόμο σε πήγα, δρόμο μακρινό
νυχτόμερα βαδίζοντας,
πείνασα και ματώθηκα
μα να σ' αφήσω δεν μπορώ.

Σε μαύρες μέρες και σκληρές
πλένω σε και βαφτίζω σε
μες στο κατάψυχρο νερό.
Μην κλαις, μη μου πικραίνεσαι.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Μαρία Δουράκη (1970 - ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΜΕ ΑΓΑΠΗ)
Σπύρος Σακκάς (1989 - ΤΟ ΡΕΣΙΤΑΛ)
Γιώργος Μούτσιος (2000 - 20 ΣΠΑΝΙΕΣ ΗΧΟΓΡΑΦΗΣΕΙΣ)
Αλκίνοος Ιωαννίδης (2006 - ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ 4 ΘΕΑΤΡΙΚΟΙ ΜΥΘΟΙ)

Πληροφορίες:
Το ποίημα είναι του Bertholt Brecht από το θεατρικό έργο "Ο κύκλος με την κιμωλία" που, σε μετάφραση Οδυσσέα Ελύτη, ανέβηκε το 1957 από το θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν.
Εκτός από τον Μούτσιο, σε όλες τις πενακετελέσεις, στον τελευταίο στίχο λένε "Μην κλαις και μου πικραίνεσαι". Επιπλέον,
η Μαρία Δουράκη στην δεύτερη στροφή λέει "δρόμο σε πήρα" ο Σπύρος Σακκάς στην τελευταία στροφή λέει "με το κατάψυχρο νερό".
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: