Feb 19, 2010

Οι γαρυφαλλιές

Γενικά:
Μουσική:Μιχάλης Δασκαλάκης
Στίχοι:Μιχάλης Δασκαλάκης
Ερμηνεία:Σπύρος Ζαγοραίος
Άλμπουμ:ΛΙΓΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΙΣΩ
Εγγραφή:10
Κυκλοφορία:1973
Στίχοι:

Όταν πεθάνω βάλτε με
σε μια γωνιά μονάχο
και δίπλα το μπουζούκι μου
παρηγοριά μου να 'χω.

Κανείς δεν θέλω για να 'ρθει
καντήλι να μ' ανάψει,
ούτε κι αυτή που αγαπώ
για μένανε να κλάψει.

Βάλτε μου δυο γαρυφαλλιές
τον ίσκιο τους να ρίχνουν.
Όταν φυσάει ο άνεμος
γλυκά να με δροσίζουν.

Πληροφορίες:
Διασκευή του ρεμπέτικου "Βάλτε μου δυο καναβουριές" που ορισμένες πηγές αναφέρουν ως συνθέτη/στιχουργό τον Γιώργο Ροβερτάκη (αν και μάλλον είναι λάθος). Το περίεργο με το τραγούδι είναι ότι ο τίτλος είναι "Βάλτε μου δυο καναβουριές" αλλά ο πρωτότυπος στίχος λέει "βάλτε μου δυο τριανταφυλλιές", τουλάχιστον στην πιο παλιά εκτέλεση που το έχω εγώ με τον Στράτο Παγιουμτζή, αλλά και όπως το τραγουδούσε ο ίδιος ο Δασκαλάκης ζωντανά το 1961. Πιθανόν (μια ατεκμηρίωτη υπόθεση που κάνω) το τραγούδι να ακουγόταν στα μαγαζιά με τον στίχο "βάλτε μου δυο καναβουριές" αλλά στον δίσκο να αντικαταστάθηκε με το... ηπιότερο "βάλτε μου δυο τριανταφυλλιές".
Μια άλλη εκδοχή είναι, ο τίτλος "Βάλτε μου δυο καναβουριές" να επικράτησε από το 1973, όταν το τραγούδι ερμήνευσε ο Απόστολος Νικολαΐδης, στον δίσκο του "ΟΤΑΝ ΚΑΠΝΙΖΕΙ Ο ΛΟΥΛΑΣ", που ηχογραφήθηκε και κυκλοφόρησε στην Αμερική και έκανε τεράστια εμπορική επιτυχία παγκοσμίως (πάνω από 3 εκατομμύρια αντίτυπα). Ο Νικολαΐδης στην τελευταία στροφή λέει:

Βάλτε μου δυο καναβουριές,
να κάνουν καναβούρια
για να 'ρχονται οι φίλοι μου, αμάν αμάν
να γίνονται μαστούρια.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: