Mar 9, 2010

Φεύγω

Γενικά:
Μουσική:Αντώνης Βαρδής
Στίχοι:Αντώνης Βαρδής, Χάρις Αλεξίου
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Άλμπουμ:ΞΗΜΕΡΩΝΕΙ
Εγγραφή:11
Κυκλοφορία:1980
Στίχοι:

Κάποτε έχτιζα ένα όνειρο τη μέρα,
τώρα η στράτα μου δεν πάει παραπέρα,
φεύγω, τώρα φεύγω.

Κάποτε κοίταζα τον ήλιο μες στα μάτια
κι αυτό τον ήλιο μου τον κάνανε κομμάτια,
φεύγω, τώρα φεύγω.

Τώρα ο ουρανός δε με φοβίζει όσο κι αν βρέχει,
τώρα η ελπίδα μου ταυτότητα δεν έχει,
φεύγω, τώρα φεύγω.

Φεύγω, φεύγω και παίρνω την καρδιά μου,
κι ένα τραγούδι συντροφιά μου,
φεύγω, φεύγω.

Φεύγω, κι αφήνω πίσω μου συντρίμμια,
αρρωστημένους και αγρίμια,
φεύγω, φεύγω.
Φεύγω, τώρα φεύγω.

Δεν το αντέχω να βουλιάζω μες στο ψέμα,
τώρα κατάλαβα πως ήμουνα ένα δέμα,
φεύγω, τώρα φεύγω.

θέλω να ζήσω τη ζωή μου έξω απ' τα μέτρα,
τώρα που σκλήρυν' η καρδιά μου σαν την πέτρα,
φεύγω, τώρα φεύγω.

Τώρα ο κόσμος και οι φωνές δε με τρομάζουν,
τώρα τα χέρια μου ένα σύνθημα χαράζουν,
φεύγω, τώρα φεύγω.

Άλλες ερμηνείες:
Αντώνης Βαρδής (1986 - ΣΥΓΚΑΤΟΙΚΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ ΟΛΟΙ ΣΤΗΝ ΤΡΕΛΛΑ)
Αντώνης Βαρδής (1996 - ΣΤΟΝ ΜΕΓΙΣΤΟ ΒΑΘΜΟ)

Πληροφορίες:
Ο Αντώνης Βαρδής στην ερμηνεία του παραλείπει το ρεφραίν (στροφές 4 και 5), το οποίο λέει μόνο στο τέλος.

Από τη συνέντευξη του Αντώνη Βαρδή στον Θανάση Γιώγλου1:
...Μετά από κάνα δυο βδομάδες καθόμασταν (σ.σ. ο Βαρδής, η Αλεξίου και ο Θεοφίλου) στο μπαλκόνι ενός ξενοδοχείου στη Μυτιλήνη και της έπαιξα το "Φεύγω" που είχα γράψει εγώ τους στίχους. Και μου λέει ο Αχιλλέας, "Αντώνη αυτό το τραγούδι είναι για τον Νταλάρα. Αυτό δεν κάνει για τη Χαρούλα. Αν το πει ο Νταλάρας θα γίνει χαμός". Κοιτάω εγώ τη Χαρούλα περιμένοντας να πει κάτι αλλά δε λέει τίποτα. Του λέω "Κοίταξε να δεις, εγώ το έγραψα για τη Χαρούλα και πιστεύω ότι θα το πει καλύτερα από οποιονδήποτε άλλον". Και σκεφτόμουν "Γιατί εγώ το πιστεύω αυτό το κομμάτι; Και όχι μόνο αυτό, αλλά μου λέει ότι είναι μεγάλο τραγούδι. Και γιατί λέει ότι είναι μεγάλο τραγούδι και να το πει ένας μεγάλος τραγουδιστής και όχι μια μεγάλη τραγουδίστρια;" Θαύμαζα τον Νταλάρα αλλά πίστευα πως το συγκεκριμένο τραγούδι πήγαινε περισσότερο στη Χαρούλα. Δεν ξέρω πώς το είδε ο Αχιλλέας, ίσως να επηρεάστηκε γιατί εγώ είχα γράψει τους στίχους και έλεγαν για κάποιον που πάει στα καράβια. Ήτανε προσωπικός στίχος, μίλαγε ένας άντρας. Αυτά όμως υποτίθεται ότι θα τ' αλλάζαμε. Δεν κάθισε να σκεφτεί ότι η Αλεξίου δεν είχε πάει ποτέ στα καράβια και θα το αλλάζαμε αυτό. Ή εγώ έλεγα "φεύγω και παίρνω την καρδιά μου / και μια κιθάρα συντροφιά μου" γιατί ήμουν κιθαρίστας, αλλά η Χαρούλα που άλλαξε τα λόγια, είπε "κι ένα τραγούδι συντροφιά μου". Και τελικά το βάλαμε στο δίσκο με τη φωνή της.

Πηγές:
Τελευταία ενημέρωση: 30/6/12
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: