Mar 16, 2010

Καληνύχτα

Γενικά:
Μουσική:Κώστας Γανωσέλης
Στίχοι:Χάρις Αλεξίου
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Άλμπουμ:Η ΖΩΗ ΜΟΥ ΚΥΚΛΟΥΣ ΚΑΝΕΙ
Εγγραφή:06
Κυκλοφορία:1982
Στίχοι:

Καληνύχτα, καληνύχτα
κι ας την νύχτα να μιλά
η δική μας η αγάπη
δεν κοιμάται, ξαγρυπνά.

Καληνύχτα, καληνύχτα
και έλα πλάι μου ξανά
έλα, αγάπη μου, και κάνε
τ' όνειρό μου να γελά.

Καληνύχτα, καληνύχτα
κι ας τη νύχτα να κυλά.
Την ανάσα σου ακούω
και ας μην είσαι εδώ κοντά.

Καληνύχτα, καληνύχτα
και ας μην είμαστε μαζί.
Τα ματάκια σου φιλάω
στο όνειρό μου κάθε αυγή.

Καληνύχτα, καληνύχτα
κι ας τη νύχτα να κυλά.
Η δική μας η αγάπη
δεν κοιμάται, ξαγρυπνά.

Πληροφορίες:
Σύμφωνα με τις πληροφορίες του δίσκου πρόκειται για διασκευή από τον εκκλησιαστικό ύμνο του Λιβάνου Wa habibi, (ύμνος της Μεγ. Παρασκευής, να προσθέσω εγώ). Ωστόσο η μελωδία είναι σύνθεση του Giam Battista Pergolesi (1710-1736) και παρουσιάστηκε στην Γαλλία από τον Ιταλό τραγουδιστή Albanese. Στα χρόνια που ακολούθησαν η μελωδία χρησιμοποιήθηκε με διάφορους στίχους και για διάφορους σκοπούς. Από ερωτικό τραγούδι, μέχρι επαναστατικός θούριος για την πτώση του Ναπολέοντα Γ΄, και στα τέλη του '90 σαν σήμα σε παιδική εκπομπή της τηλεόρασης (Bonne nuit les petits - Καληνύχτα παιδάκια).

Στη συναυλία του 2006 "Άνοιξη στη Σαλονίκη και Αραβική Ορχήστρα της Βαρκελώνης" ακούστηκαν οι τρεις πιο γνωστές διασκευές του τραγουδιού από την Σαβίνα Γιαννάτου, τον Ayoub Bout και τον Miquel Gil.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: