Mar 20, 2010

Μία είναι η ουσία

Γενικά:
Μουσική:Χρήστος Νικολόπουλος
Στίχοι:Λευτέρης Χαψιάδης
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Άλμπουμ:ΕΜΦΥΛΙΟΣ ΕΡΩΤΑΣ
Εγγραφή:02
Κυκλοφορία:1984
Στίχοι:

Μία είναι η ουσία,
δεν υπάρχει αθανασία.
Άιντε μία είναι η ουσία,
δεν υπάρχει αθανασία.

Αχ, και του παράδεισου η κοιλάδα
δεν χωράει την Ελλάδα.

Να 'σουνα, Θεέ μου, πότης
να σωθεί η ανθρωπότης,
στο μεθύσι σου απάνω
να μαχαίρωνες το Χάρο.

Μία είναι η ουσία,
δεν υπάρχει αθανασία.
Άιντε μία είναι η ουσία,
δεν υπάρχει αθανασία.

Άιντε ν' αρρωστήσει ο Άγιος Πέτρος
να τη βγάλουμε και φέτος.

Να 'σουνα, Θεέ μου, πότης
να σωθεί η ανθρωπότης,
στο μεθύσι σου απάνω
να μαχαίρωνες το Χάρο.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Έλενα Γιαννακάκη (1994 ΓΙΑ ΤΟ ΧΑΤΗΡΙ ΜΙΑΣ ΠΑΛΙΑΣ ΑΓΑΠΗΣ)
Έλενα Γιαννακάκη (2005 ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ: ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ 1)

Πληροφορίες:
Ο δίσκος του 1994 με την Έλενα Γιαννακάκη, επανεκδόθηκε το 2008 από τον ραδιοσταθμό "ΝΤΕΡΤΙ FM" με τον τίτλο "ΘΑ ΣΠΑΣΩ ΚΟΥΠΕΣ".

Όπως θυμάται ο Γιάννης Παπαϊωάννου1, υπεύθυνος των ηχογραφήσεων στον "Εμφύλιο έρωτα": ...έρχεται ο Γιώργος Νταλάρας και φέρνει μαζί του ένα ούτι, και παίζει στο τραγούδι "Μία είναι η ουσία" τις εισαγωγές και το σόλο που υπάρχει. Ειδικά για το σόλο, κάθε απόγευμα ερχόταν και μου έλεγε: "Βρήκα ένα καινούργιο θέμα, βάλε με σε ένα άλλο κανάλι να γράψω και μετά να διαλέξουμε μαζί με τον Νικολόπουλο ποιο θα κρατήσουμε". Όλα ήταν καλά και διαλέξαμε ένα από αυτά.

Για την ιστορία του τραγουδιού, μίλησε ο Χαψιάδης2 τον Δεκέμβριο του 2011:
... Κάνει δίσκο ο Νικολόπουλος με την Αλεξίου. Τώρα, καινούργιος, θέλω να μπω και σ' αυτόν τον δίσκο. Έχω και την αβάντα του Νικολόπουλου, -Ναι, μου λέει, θα σου βάλω τραγούδια. Μου δίνει τη μελωδία. Και είναι η μελωδία του "Μία είναι η ουσία". Προσπαθώ να γράψω, προσπαθώ να γράψω, δεν μπορώ να γράψω τίποτα!... Κι ένα βράδυ, ακούγοντας τη μελωδία, με πιάνει ένας φοβερός τσιγαρόβηχας! Κάπνιζα τότε SANTE σκέτο... Και, ακούω τη γυναίκα μου από την κουζίνα, -Αμάν ρε μ' αυτά τα τσιγάρα, θα πεθάνεις! Κατά διαβολική σύμπτωση, τότε ήμουνα υπάλληλος στη "Νέα Γενιά", την άλλη μέρα θα γινόμουνα μόνιμoς, και θα έκανα ακτινογραφία θώρακος. Και πώς τα συνδυάζω... Αμάν, λέω, αύριο θα μου βρουν ότι έχω καρκίνο! Το 'χω πιστέψει πια! Έχω ιδρώσει, αρχίζω και φαντάζομαι τη κηδεία μου, τη μάνα μου και τις αδελφές μου να κλαίνε... Και πάνω σ' αυτή την πάλη, μ' αυτή την εικόνα, προσπαθώ να παρηγορήσω τον εαυτό μου και λέω, μία είναι η ουσία, δεν υπάρχει αθανασία. Ε! αυτό ήτανε! Μετά βγήκε καλό και το ρεφραίν να 'σουνα Θεέ μου πότης / να σωθεί η ανθρωπότης...
Παίρνω τους στίχους και μ' ένα ταξί κατεβαίνω στο "STORK" που τραγούδαγε τότε η Αλεξίου με τον Πάριο και έπαιζε μπουζούκι ο Νικολόπουλος, τους δείχνω τους στίχους, αρπάζει το μπουζούκι ο Νικολόπουλος στα καμαρίνια, τραγουδάει και η Αλεξίου και λένε, - Παιδιά αυτό θα γίνει μεγάλη επιτυχία, και όντως έγινε... Πιστεύω ότι είναι το "οικόσημό" μου. Δηλαδή, και να μη ξέρουν το όνομα Χαψιάδης, όταν τους λέω ότι έγραψα το "Μία είναι η ουσία" με ξέρουν!

Πηγές:
1  Γιάννης Παπαϊωάννου: "Πίσω από το τζάμι", Εκδ. ΘΑΛΑΣΣΙ, 2010
2  "ΔΕΛΤΑ TV" Έβρου, στην εκπομπή "Πόντου ανάθρεμμαν"
Τελευταία ενημέρωση: 6/2/12
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: