Dec 19, 2010

Είμαι άντρας (και το κέφι μου θα κάνω)

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Αλέκος Σακελλάριος
Ερμηνεία : Πάνος Γαβαλάς
Κυκλοφορία : 1955
Στίχοι:

Το σατράπη εμένα μη μου παριστάνεις
γιατί όσο αν σ' εκτιμώ και σ' αγαπώ,
σα γλεντώ δεν θέλω έλεγχο να κάνεις
σ' ό,τι πιω, σ' ό,τι χορέψω, σ' ό,τι πω.

Είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω
και θα πω και μια κουβέντα παραπάνω.

Απ' τη σούρα μου τη μύτη μου δεν βλέπω
μα γλεντάω δίχως να παρεκτραπώ
και γι' αυτό ελέγχους δεν σου επιτρέπω
σ' ό,τι πιω, σ' ό,τι χορέψω, σ' ό,τι πω.

Είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω
και θα πιω και δυο ποτήρια παραπάνω.

Πάρ' το απόφαση, πως δεν σου πέφτ' ο λόγος.
Η γυναίκα πρέπει να 'ναι πάντα υπό
και υποτάξου και εξηγήσου αναλόγως
σ' ό,τι πιω, σ' ό,τι χορέψω, σ' ό,τι πω.

Είμαι άντρας και το κέφι μου θα κάνω
και θα ρίξω και μια βόλτα παραπάνω.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Γρηγόρης Μπιθικώτσης (31/3/1956)
Βασίλης Αυλωνίτης - Μίμης Φωτόπουλος (1960 - ΛΑΤΕΡΝΑ ΦΤΩΧΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από την ταινία ΛΑΤΕΡΝΑ ΦΤΩΧΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΟ της ΦΙΝΟΣ ΦΙΛΜ (1955), σε σενάριο και σκηνοθεσία του Αλέκου Σακελλάριου, με τους Μίμη Φωτόπουλο, Βασίλη Αυλωνίτη, Τζένη Καρέση κ.ά.
Στον Γαβαλά β΄ φωνή στο ρεφραίν κάνει η Ελένη Λαμπίρη.
Επίσης στο ρεφραίν τον Γρηγόρη Μπιθικώτση συνοδεύει η Ελένη Κώτσογλου.
Ο δίσκος του 1960 που αναφέρω περιέχει την αυθεντική μουσική της ταινίας (OST), όπου την τελυταία στροφή τραγουδά ο Τόλης Χάρμας. (Στη σκηνή που ακούγεται το τραγούδι, ο Τόλης Χάρμας κάνει τον μεθυσμένο που θέλει να χορέψει ζεϊμπέκικο και δεν τον αφήνει η γυναίκα του -και στο έργο και στη ζωή- Λίτσα Χάρμα).
Στην ταινία, ο Μίμης Φωτόπουλος λέει "Τον Γκιουλέκα εμένα μη μου παριστάνεις", που έχει μείνει σαν παροιμία για όσους θέλουν (αλλά δεν αξίζουν) αρχηγιλίκια, από τον Αλβανό Γκιώνη Λέκα Ζεϊνέλμπεη, έπαρχο στην Νότια Αλβανία, που επαναστάτησε κατά του Σουλτάνου το 1847.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: