Dec 16, 2010

Για σένα την αγάπη μου

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία : Νανά Μούσχουρη
Άλμπουμ : ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟ
Εγγραφή : 04
Κυκλοφορία : 1960
Στίχοι:

Για σένα, την αγάπη μου,
τον ουρανό θ' ανοίξω
και με κρασί των αστεριών
τον πόνο μου θα πνίξω.

Για σένα, την αγάπη μου,
κι άλλες καρδιές θα κλάψουν
και τα ποτάμια του καιρού
μες στ' όνειρο θ' αλλάξουν.

Για σένα, την αγάπη μου,
μιαν εκκλησιά θα κτίσω
και μ' άγιο δισκοπότηρο
θα 'ρθώ να σε ποτίσω.

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Γιάννης Βογιατζής (1960)
Νανά Μούσχουρη (1961 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ Νο 1)
Γιάννης Βογιατζής (1965 - ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ)
Γιάννης Βογιατζής (1984 - 30 ΣΠΑΝΙΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ 1955-1965 Νο 2)
Δημήτρης Ψαριανός (2009 - ΤΕΛΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟ ΤΡΑΓΟΥΔΙ)

Πληροφορίες:
Το τραγούδι ακούστηκε πρώτη φορά στην ταινία του Γιώργου Κιζικιρίκη "ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ" (1960), με τους Μιράντα Κουνελάκη, Νίκο Κούρκουλο, Δέσπω Διαμαντίδου κ.ά. Την ίδια χρονιά ηχογραφήθηκε σε δύο παράλληλες εκτελέσεις μία με τον Βογιατζή, που το τραγουδούσε και στην ταινία και μία με την Νανά Μούσχουρη που κυκλοφόρησε στον δίσκο 45στρ EP "ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΕΙΝΑΙ ΚΟΚΚΙΝΟ".
Οι στίχοι που αναφέρω εδώ είναι από τον δίσκο "30 ΣΠΑΝΙΕΣ ΕΡΜΗΝΕΙΕΣ 1955-1965 Νο 2", όπου ο Βογιατζής λέει και τις τρεις στροφές. Αν δεχθούμε ότι σ' αυτόν τον δίσκο ακούγεται η πρώτη ηχογράφηση του 60, όπως λέει το site του Χατζιδάκι, υποθέτω ότι και η Μούσχουρη στην πρώτη εκτέλεση, που έγινε παράλληλα με του Βογιατζή, θα λέει και τις τρεις στροφές (δεν την έχω για να το ελέγξω). Ωστόσο, στις επανεκτελέσεις του '61 και του '65 τόσο η Μούσχουρη, όσο και ο Βογιατζής παραλείπουν την δεύτερη στροφή.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: