Dec 17, 2010

Μες σ' αυτή τη βάρκα

Γενικά:
Μουσική : Μάνος Χατζιδάκις
Στίχοι : Μάνος Χατζιδάκις
Ερμηνεία : Αλίκη Βουγιουκλάκη
Κυκλοφορία : 1960
Στίχοι:

Μες σ' αυτή τη βάρκα είμαι μοναχή
κι έχω συντροφιά μου κάτασπρο πουλί.

Σημάδι ρίχνω στο γιαλό,
και πώς να σου το πω.
Είσ' ένα αστέρι μακρινό,
τη νύχτα σε φιλώ.

Θέλω να φυτέψω πεύκο λυγερό
για να μεγαλώσει και να το χαρώ.

Σημάδι ρίχνω στο γιαλό,
και πώς να σου το πω.
Είσ' ένα αστέρι μακρινό,
τη νύχτα σε φιλώ.

Πλέκω τα μαλλιά μου μ' άστρα και βροχή
και στα όνειρά μου κάνω προσευχή.

Σημάδι ρίχνω στο γιαλό,
και πώς να σου το πω.
Είσ' ένα αστέρι μακρινό,
τη νύχτα σε φιλώ.

Άλλες ερμηνείες:
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1965 - ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΑΚΙ)
Αρλέτα (1969 - 12+1 ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ)
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1973 - ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΤΗΣ ΑΛΙΚΗΣ)
Νανά Μούσχουρη (1985 - ΣΥΝΑΥΛΙΕΣ '61: Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΤΟΝ ΟΡΦΕΑ)
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1985 - Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΣ ΚΑΙ Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΖΟΥΝ)
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1990 - ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ)
Κλειώ Δενάρδου (1994 - ΤΑ ΩΡΑΙΟΤΕΡΑ ΜΟΥ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ)
Αλίκη Βουγιουκλάκη (1994 - ΕΠΙΛΟΓΕΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ)
Αλίκη Καγιαλόγλου (1999 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΑΝΟ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ)
Αναστασία (2005 - ΕΛΛΗΝΕΣ ΣΥΝΘΕΤΕΣ: ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ)

Πληροφορίες:
Τραγούδι από την ταινία του Ντίνου Δημόπουλου ΜΑΝΤΑΛΕΝΑ (1960), με τους Αλίκη Βουγιουκλάκη, Δημήτρη Παπαμιχαήλ, Λαυρέντη Διανέλο κ.ά.
Η έκδοση του 1994 που αναφέρω, περιλαμβάνεται στην κασετίνα τεσσάρων CDs με τον γενικό τίτλο Ο ΜΑΝΟΣ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙΣ ΣΤΟΝ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟ.
Στην ταινία δεν ακούγονταν οι δύο τελευταίες στροφές και αυτή η ηχογράφηση υπάρχει στον δίσκο του 1990 που αναφέρω με την αυθεντική μουσική της ταινίας (OST). Σε όλες τις άλλες κυκλοφορίες η Βουγιουκλάκη λέει όλους τους στίχους. (Στον δίσκο του 1973 αναφέρεται εσφαλμένα ότι οι στιχοι είναι του Ν. Γκάτσου).
Η Αρλέτα μετά τις δύο πρώτες στροφές λέει τις δύο τελευταίες, τις οποίες επαναλαμβάνει και στο τέλος.
Το τραγούδι έχει πει ο Harry Belafonte, με ελληνικούς στίχους μάλιστα(!), λίγο παραλλαγμένους, αλλά δεν έχω πρώτη κυκλοφορία. Υπάρχει στο διπλό συλλεκτικό CD "ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΔΙΕΘΝΗ" (2007) με τίτλο "In the small boat".
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: