Oct 1, 2009

Κάτω στα Τριπόταμα

Γενικά:
Μουσική:Χριστόδουλος Χάλαρης
Ποίηση:Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία:Χρύσανθος
Άλμπουμ:ΔΡΟΣΟΥΛΙΤΕΣ
Εγγραφή:04
Κυκλοφορία:1975
Στίχοι:

Κάτω στα Τριπόταμα
δίψασα κι απόκαμα
ώσπου βρήκα - Παναγίτσα μου -
ίσκιο στην ιτιά
και νερό στη ρεματιά.

Τ' άλογό μου πότισα
κι όταν πια ξαπόστασα
είδα ξάφνου - Παναγίτσα μου -
να 'ρχεται μια γριά,
μια κυρούλα, καλογριά.

Ταπεινά τη ρώτησα:
-Γνώρισες γερόντισσα,
το αγόρι - Παναγίτσα μου -
τ' αγγελόκρουστο,
που 'χε φίλο το Χριστό;

-Στρατοκόπε τι ρωτάς;
Δέκα χρόνους περπατάς
και γυρεύεις - Παναγίτσα μου -
το χλωμό παιδί
σα φεγγάρι σε κλαδί.

Η ζωή το μοίρανε
κι ήρθαν και το πήρανε
να το πάνε - Παναγίτσα μου -
πέρα απ’ τη Φραγκιά
μια βραδιά μ' αστροφεγγιά.

Απελάτη θα το δεις
στ' όνειρό σου αποβραδίς
μα, τα δάκρυα – Παναγίτσα μου -
μάθε να κρατείς.
Ο Θεός είν' ο κριτής.

Πληροφορίες:
Απελάτης: άταχτος φύλακας των συνόρων στα βυζαντινά χρόνια, αντίστοιχος στους μεσαιωνικούς ιππότες της δύσης και τους δικούς μας αρματολούς και κλέφτες στην τουρκοκρατία.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: