Dec 4, 2009

Η Μάγια

Γενικά:
Μουσική:Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι:Οδυσσέας Ελύτης
Ερμηνεία:Ντόρα Γιαννακοπούλου
Άλμπουμ:ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ/ΛΙΠΟΤΑΚΤΕΣ
Εγγραφή:02
Κυκλοφορία:1966
Στίχοι:

Η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
μέσ' απ' τους ουρανούς περνά.
Κάποτε λίγο σταματά
στο φτωχικό μου και κοιτά.

-Γεια σας τι κάνετε; Καλά;
-Καλά. Πώς είναι τα παιδιά;
-Τι να σας πω; Εκεί ψηλά
τα τρώει τ' αγιάζι κι η ερημιά.

-Γι' αυτό πικραίνεσαι κυρά,
δε μου τα φέρνεις εδωνά;
-Ευχαριστώ, μα είναι πολλά.
Θα σου τη φάνε τη σοδειά.

-Δώσε μου καν την πιο μικρή
τη Μάγια την αστραφτερή.
-Πάρ' την κι έχε λοιπόν στο νου
πως θά 'σαι ο άντρας τ' ουρανού,
είπε, και πριν βγάλω μιλιά
μου την καρφώνει στα μαλλιά.

Λάμπουνε γύρω τα βουνά,
τα χέρια μου βγάνουν φωτιά
κι η Πούλια πόχει εφτά παιδιά
φεύγει και μ' αποχαιρετά.

Άλλες ερμηνείες:
Χορωδία Τρικάλων (1966 - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ 4)
Σούλα Μπιρμπίλη (1974 - ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ)
Πέτρος Πανδής (1975;)
Μαργαρίτα Ζορμπαλά (1980 - ΜΕΘΥΣΜΕΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ)

Πληροφορίες:
Από τον κύκλο τραγουδιών ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Πρώτη παρουσίαση Οκτώβριος 1963 στη μπουάτ "Συμπόσιο".

Πούλια: Το αστρικό σμήνος Πλειάδες που αποτελείται από 3.000 περίπου αστέρια. Σύμφωνα με την ελληνική μυθολογία οι Πλειάδες ήταν κόρες του Γίγαντα Άτλαντα και της Ωκεανίδας Πλειόνης, και τα ονόματά τους έχουν δοθεί στα 6 από τα 7-8 αστέρια του σμήνους που είναι ορατά δια γυμνού οφθαλμού: Ταϋγέτη, Κελαινώ, Ηλέκτρα, Αστερόπη, Μερόπη και Μαία (στην οποία μάλλον αναφέρεται ο ποιητής ως Μάγια).
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: