Dec 3, 2009

Το τριζόνι

Γενικά:
Μουσική:Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι:Οδυσσέας Ελύτης
Ερμηνεία:Ντόρα Γιαννακοπούλου
Άλμπουμ:ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ/ΛΙΠΟΤΑΚΤΕΣ
Εγγραφή:03
Κυκλοφορία:1966
Στίχοι:

Κοιμήθηκα κοιμήθηκα
στου γιασεμιού την ευωδιά,
στην ερημιά του φεγγαριού,
στο κυματάκι του γιαλού.

Οι άνθρωποι μ' αρνήθηκαν
κανείς δε μου σιμώνει.
Μόνο μου κάνει συντροφιά
της νύχτας το τριζόνι.

"Έννοια σου" λέει, "έννοια σου
κι εγώ είμαι εδώ κοντά σου
για συντροφιά στην έγνοια σου
και για παρηγοριά σου".

Τρι και τρι και τρι και τρι
τι μικρή που είν' η ζωή!...
Τι γλυκιά και τι πικρή
Τρι και τρι και τρι και τρι!

Κοιμήθηκα κοιμήθηκα
στων αρχαγγέλων την σκιά,
στων φύλλων το μουρμουρητό,
στων άστρων τον χρυσό γιαλό.

Τι να 'φταιξα της μοίρας μου
κι έτσι με φαρμακώνει;
Μονάχα μου αποκρίνεται
της νύχτας το τριζόνι:

"Είμαι μικρό πολύ μικρό,
μα είν' ο Θεός μεγάλος.
Αυτό ποτέ δεν θα στο πω
μήτε κανένας άλλος".

Τρι και τρι και τρι και τρι
τι πικρή που είν' η ζωή!...
Τι γλυκιά και τι πικρή
Τρι και τρι και τρι και τρι!

Άλλες ερμηνείες:
Σούλα Μπιρμπίλη (1974 - ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ)
Πέτρος Πανδής (1975;)
Μαργαρίτα Ζορμπαλά (1980 - ΜΕΘΥΣΜΕΝΟ ΚΟΡΙΤΣΙ)
Τάνια Τσανακλίδου (1998 - ΤΟ ΜΑΓΙΚΟ ΚΟΥΤΙ)

Πληροφορίες:
Από τον κύκλο τραγουδιών ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Πρώτη παρουσίαση Οκτώβριος 1963 στη μπουάτ "Συμπόσιο".
Οι στίχοι έχουν καταχωρηθεί όπως τους αποδίδει η Γιαννακοπούλου στην πρώτη εκτέλεση. Η Μπιρμπίλη, αντι για Τι να 'φταιξα της μοίρας μου / κι έτσι με φαρμακώνει; επαναλαμβάνει τους πρώτους στίχους της δεύτερης στροφής: Οι άνθρωποι μ' αρνήθηκαν / κανείς δεν μου σιμώνει. Η Ζορμπαλά και η Τσανακλίδου από την άλλη, λένε μόνο τις τέσσερις πρώτες στροφές.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: