Dec 4, 2009

Μαρίνα

Γενικά:
Μουσική:Μίκης Θεοδωράκης
Στίχοι:Οδυσσέας Ελύτης
Ερμηνεία:Ντόρα Γιαννακοπούλου
Άλμπουμ:ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ/ΛΙΠΟΤΑΚΤΕΣ
Εγγραφή:01
Κυκλοφορία:1966
Στίχοι:

Μαρίνα πράσινο μου αστέρι,
Μαρίνα φως του αυγερινού,
Μαρίνα μου άγριο περιστέρι
και κρίνο του καλοκαιριού.

Δώσε μου δυόσμο να μυρίσω,
λουίζα και βασιλικό.
Μαζί μ' αυτά να σε φιλήσω,
και τι να πρωτοθυμηθώ;

Τη βρύση με τα περιστέρια;
Των αρχαγγέλων το σπαθί;
Το περιβόλι με τ' αστέρια,
και το πηγάδι το βαθύ;

Τις νύχτες που σε σεργιανούσα,
στην άλλη άκρη τ' ουρανού
και ν' ανεβαίνεις σε θωρούσα,
σαν αδερφή του αυγερινού;

Μαρίνα πράσινο μου αστέρι,
Μαρίνα φως του αυγερινού,
Μαρίνα μου άγριο περιστέρι
και κρίνο του καλοκαιριού.

Άλλες ερμηνείες:
Κώστας Χατζής (1963)
Κώστας Χατζής (1966 - ΤΡΑΓΟΥΔΑ ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ)
Σούλα Μπιρμπίλη (1974 - ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ)
Χορωδία Τρικάλων (1974 - ΜΙΚΗ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ 3)
Δήμητρα Γαλάνη (1983 - ΑΤΕΛΕΙΩΤΟΣ ΔΡΟΜΟΣ)
Αλίκη Καγιαλόγλου (1986 - ΜΙΚΗΣ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ: ΤΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΜΟΥ 1959-1986 ΙΙ)
Μαρία Ζώη (2000 - ΚΑΘΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ)
Χριστόφορος Σταμπόγλης (2003 - ΑΠΟ ΤΗ ΦΩΝΗ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΥ ΣΤΑΜΠΟΓΛΗ)
Μανώλης Μητσιάς (2007 - ΜΑΡΙΝΑ)

Πληροφορίες:
Από τον κύκλο τραγουδιών ΜΙΚΡΕΣ ΚΥΚΛΑΔΕΣ. Πρώτη παρουσίαση Οκτώβριος 1963 στη μπουάτ "Συμπόσιο".
Η μούσα που ενέπνευσε τον Ελύτη στο συγκεκριμένο ποίημα πρέπει να ήταν η Μαρίνα Καραγάτση.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: