Oct 1, 2009

Ο Μαυραϊλής

Γενικά:
Μουσική:Χριστόδουλος Χάλαρης
Ποίηση:Νίκος Γκάτσος
Ερμηνεία:Δήμητρα Γαλάνη
Άλμπουμ:ΔΡΟΣΟΥΛΙΤΕΣ
Εγγραφή:03
Κυκλοφορία:1975
Στίχοι:

Στη Βαβυλώνα, στην Αμισό
σαν πας γεράκι μου χρυσό
θέλω να ειπείς του Μαυραϊλή
- ώρα του καλή, ώρα του καλή -
να ξαναρθεί στον τόπο μας.

Πες του ποια μέρα θα ξεκινά
να βάλω διάτα στα βουνά
κρυφά να ροδαμίσουνε
- μαύρα μου βουνά, μαύρα μου βουνά -
να τον καλωσορίσουνε.

Κι εσύ, μανούλα, κυρά γλυκιά,
στον ήλιο βγάλε τα προικιά
να ιδεί που χρόνους δώδεκα
- μάνα μου γλυκιά, μάνα μου γλυκιά -
κρατώ το λόγο πόδωκα.

Παιδιά μην κλαίτε, μην κλαίτε πια,
παράγγειλα στην Αραπιά
να φέρουν κόκκινο κρασί
- έλα πιες κι εσύ, έλα πιες κι εσύ -
για την καινούργια ανάσταση.

Πληροφορίες:
Μαυραϊλής: Φίλος του Διγενή Ακρίτα, που αναφέρεται στο δημοτικό "Ο θάνατος του Διγενή": Πιάνει καλεί τους φίλους του κι όλους τους αντρειωμένους / να 'ρθει ο Μηνάς κι ο Μαυραϊλής, να 'ρθει κι ο γιος του Δράκου, / να 'ρθει κι ο Τραμαντάχειλος, που τρέμει η γη κι ο κόσμος.
ροδαμίζω: φωτίζω με το φώς της ανατολής του ήλιου. Το χρώμα της ροδαυγής.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: