Jun 10, 2009

Όταν πίνει μια γυναίκα

Γενικά:
Μουσική:Βασίλης Βασιλειάδης
Στίχοι:Πυθαγόρας
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Άλμπουμ:12 ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ
Εγγραφή:02
Κυκλοφορία:1975
Στίχοι:

Όταν πίνει μια γυναίκα
κι όταν παραφέρεται
μη τηνε παραξηγείτε
πως πονάει δεν ξέρετε.

Μου λέτε πια να μη μεθώ
γιατί δεν επιτρέπεται
μα της καρδιάς μου τον καημό
εσείς δεν τονε ξέρετε.

Όταν πίνει μια γυναίκα
κάθε βράδυ μ΄ άλλονε
έχει ζήσει κάποιο δράμα
και καημό μεγάλονε.

Μου λέτε πια να μη μεθώ
γιατί δεν επιτρέπεται
μα της καρδιάς μου τον καημό
εσείς δεν τονε ξέρετε.

Πληροφορίες:
Το τραγούδι κυκλοφόρησε αρχικά με διαφορετική ηχογράφηση σε δίσκο 45 στρ. το 1970 (MINOS 5270). Όπως αναφέρει μάλιστα η εφημερίδα ΤΟ ΒΗΜΑ1:
Η Χάρις Αλεξίου συμμετείχε επί πέντε συναπτά έτη σε δίσκους άλλων ώσπου να καταφέρει να κυκλοφορήσει δικό της υλικό. Η πρώτη της ηχογράφηση ήταν στο τραγούδι των Β. Βασιλειάδη - Πυθαγόρα «Οταν πίνει μια γυναίκα». Για την ακρίβεια, το... ποτό «ήπιαν» τέσσερις ερμηνεύτριες: η Νάνα Χάρμα επρόκειτο να το δισκογραφήσει, η Λίτσα Διαμάντη το δοκίμασε, η Καίτη Πετράκη το ηχογράφησε, το ίδιο και η Χάρις Αλεξίου. Ο τελικός αγώνας διεξήχθη μεταξύ των δύο τελευταίων και έληξε υπέρ της Αλεξίου, η οποία έλαβε τη διαβεβαίωση της εταιρείας ότι το τραγούδι θα βγει στην αγορά με τη φωνή της. "Κάθησα κι εγώ πλάι στο ραδιόφωνο να ακούσω το τραγούδι, δεν αναγνώρισα όμως καθόλου τη φωνή μου. Στην αρχή νόμισα ότι έτσι αλλάζει η φωνή στο ραδιόφωνο" θυμάται η ερμηνεύτρια. Το ραδιόφωνο όμως δεν είχε... στρεβλώσει τη φωνή της: ο δίσκος είχε κυκλοφορήσει με το όνομα της Χ. Αλεξίου να αναγράφεται, με τη φωνή όμως της Κ. Πετράκη χαραγμένη στο βινύλιο! Ο ηχολήπτης μέσα στις τόσες δοκιμές και αλλαγές της υποψήφιας ερμηνεύτριας είχε μπερδέψει τις ταινίες. Το τραγούδι αποσύρθηκε, το λάθος αποκαταστάθηκε και ο δίσκος κυκλοφόρησε ξανά με τη φωνή πλέον και το όνομα της Αλεξίου εντός.

Πηγές:
1  ΤΟ ΒΗΜΑ - Η πρώτη μου ηχογράφηση, 28/1/2001
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: