Jun 10, 2009

Ελενάκι

Γενικά:
Στίχοι:

Τα ματάκια σου τα δυο
δεν τα βλέπω κι αρρωστώ.
Σαν τα βλέπω με τρελαίνουν
και στον Άδη με πηγαίνουν.

Έλα, αμάν αμάν ώπλες,
κούκλα μου κουκλίτσα μου,
συ μ' έχεις τρελάνει
Ελενίτσα μου.

Με τα φρύδια τα σμιχτά,
τα ματάκια τα σχιστά,
μου 'χεις κάψει την καρδιά μου
και πονούν τα σωθικά μου.

Έλα, αμάν αμάν ώπλες,
κούκλα μου κουκλίτσα μου,
συ μ' έχεις τρελάνει
Ελενίτσα μου.

Έλα να σε παντρευτώ
Ελενάκι ζηλευτό.
Άλλη μια φορά στο λέγω
μ' έκανες λωλό και κλαίγω.

Έλα, αμάν αμάν ώπλες,
κούκλα μου κουκλίτσα μου,
συ μ' έχεις τρελάνει
Ελενίτσα μου.

Άλλες ερμηνείες:
Βαγγελάκης Σωφρονίου (1932)
Ρόζα Εσκενάζυ (1934;)
Χάρις Αλεξίου (1975 - 12 ΛΑΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ)
ΔΗΘΕΝ (2008 - ΓΛΥΚΙΑΣ ΑΥΓΗΣ ΑΝΤΑΜΩΜΑ)

Πληροφορίες:
Εκτός από τον μεγάλο δίσκο της Αλεξίου, την ίδια χρονιά (1975) το τραγούδι κυκλοφόρησε και σε δίσκο 45 στρ (MINOS 5590) με τίτλο "Ελενίτσα".
Τον ίδιο τίτλο έχει και ο Σωφρονίου.
Η Αλεξίου στην τρίτη στροφή αντί για "τα ματάκια τα σχιστά" λέει "τα χειλάκια σου ανοικτά", ενώ η Παρασκευή Βουτσελά (των ΔΗΘΕΝ) λέει "τα ματάκια τα γλυκά", και παρακάτω στην 5η στροφή "Θέλω να σε παντρευτώ".
Η Εσκενάζυ, εκτός από την αλλαγή στον τίτλο ("Τα ματάκια σου τα δυο") έχει κάνει περικοπές και διάφορες αλλαγές στον στίχο (κατωτέρω). Με τον ίδιο στίχο μάλιστα υπάρχει σε νεότερη ηχογράφηση, στις συλλογές της LYRA με ρεμπέτικα τραγούδια (1977 - ΟΛΟΙ ΟΙ ΡΕΜΠΕΤΕΣ ΤΟΥ ΝΤΟΥΝΙΑ 2).

Τα ματάκια σου τα δυο
δεν τα βλέπω κι αρρωστώ.
Σαν τα βλέπω με τρελαίνουν
και στον Άδη με πηγαίνουν.

Αμάν αμάν ώπλες,
κούκλα μου κουκλίτσα μου,
συ μ' έχεις τρελάνει
Ελενίτσα μου
([αχ Ροζίτσα μου] κατά την επανάληψη).

Θέλω να σε παντρευτώ
Ελενάκι ζηλευτό.
Κι άλλη μια φορά στο λέω
μη με τυραννείς και κλαίω.

Αμάν αμάν ώπλες,
κούκλα μου κουκλίτσα μου,
συ μ' έχεις τρελάνει
Ελενίτσα μου.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: