Jun 11, 2009

Το Ερηνάκι

Γενικά:
Μουσική:Παναγιώτης Τούντας
Στίχοι:Παναγιώτης Τούντας
Ερμηνεία:Χάρις Αλεξίου
Άλμπουμ:ΧΑΡΙΣ ΑΛΕΞΙΟΥ /2
Εγγραφή:01
Κυκλοφορία:1976
Στίχοι:

Μη με ρωτάτε γείτονες
τι έχω και συλλογιέμαι.
Καραγιαγκίνι μες στη καρδιά
έχω και τυραννιέμαι.
Αχ! πέστε μου πώς να ξεχάσω
το μυαλό μου θα το χάσω!

Μ' έχει λωλό το Ερηνάκι
με το μουσμουλί γοβάκι.
Βρε του μιλάω και δεν μιλιέται
σκάει απ' τα γέλια κι όλο κουνιέται.
Αχ! πέστε μου πώς να ξεχάσω
το μυαλό μου θα το χάσω!

Ο μερακλής ο άνθρωπος
πονεί μα δεν το λέει
κι αν τραγουδά, ψεύτη ντουνιά,
μέσα η καρδιά του κλαίει.
Αχ! πέστε μου πώς να ξεχάσω
το μυαλό μου θα το χάσω!

Μ' έχει λωλό το Ερηνάκι
με το μουσμουλί γοβάκι.
Βρε του μιλάω μα δεν μιλιέται
σκάει απ' τα γέλια κι όλο κουνιέται.
Αχ! πέστε μου πώς να ξεχάσω
το μυαλό μου θα το χάσω!

Άλλες ερμηνείες/κυκλοφορίες:
Αγάθωνας Ιακωβίδης (1982 - ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ)
Θόδωρος Πολυκανδριώτης (1983 - ΡΕΜΠΕΤΙΚΟ -OST)
Λέλα Παπαδοπούλου (2005 - ΡΕΜΠΕΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΜΥΡΝΕΪΚΑ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ)

Πληροφορίες:
Πρόκειται για διασκευή του τραγουδιού "Φέρτε πρέζα να πρεζάρω", που ηχογραφήθηκε το 1933 με τον Στελλάκη Περπινιάδη (κατ' άλλους το 1935). Το 1934 το τραγούδησε επίσης η Ρίτα Αμπατζή με ορισμένες αλλαγές στο στίχο.
Η ηχογράφηση της Αλεξίου κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά και σε δίσκο 45 στρ. (MINOS 5791).

καραγιαγκίνι: (και καραγιανκίνι) Σύνθετο από το καρα = μαύρο και γιανκίνι = μεγάλη καταστροφή, θεομηνία, και μεταφορικά μεγάλο πάθος.
Νέες καταχωρίσεις και πληροφορίες θα βρείτε στο «άσματρον».
Εκεί μπορείτε να κάνετε και τα σχόλιά σας.

No comments: